עם גיוס של יותר מ-46 מיליון דולרים, Rivery מנסה לכבוש לעצמה שוק משמעותי בתחום החם של שליפה, עיבוד והעברה של מידע. בפתרון של החברה משתמשים מאות לקוחות ברחבי העולם. הפתרון של החברה מאפשר לחברות להתחבר למקורות מידע שונים במהירות, לשאוב מהם מידע, לעבד אותו ולהפוך אותו לתובנות עסקיות שמסייעות בתהליכים שונים. את החיבורים והתהליכים יוצרת Rivery באופן אוטומטי וחוסכת לצוותי המידע בארגון זמן רב בשלב ההקמה וגם בתפעול השוטף. אלון רזניק, מייסד שותף בחברה והארכיטקט הראשי ישב איתנו כדי להסביר יותר על הייחודיות של Rivery בשוק הצפוף של עיבוד מידע.
קודם כל, למי שלא מכיר את התחום, מה תוכל לספר לנו עליו בקצרה?
"בתחום המידע הארגוני יש שלוש פעולות עיקריות: שליפה (Extract), עיבוד (Transform) והעלאה (Load) או בקיצור ETL. זה היה התהליך העיקרי במשך שנים, עד שהגיעו שירותי הענן עם בסיסי נתונים ענקיים ואגמי מידע. כיום אנחנו מדברים על תהליך של ELT, שבוא מבצעים שליפה, העלאה לאגם מידע בענן ואז עיבוד שיכול להתבצע בצורה מהירה לפי הצורך של הלקוח. הבעיה העיקרית של התהליכים הללו היא שהם מורכבים ודורשים עבודה בלתי פוסקת בהתחברות למקורות מידע שונים, כמו יישומי הענן שבהם הארגון משתמש, עבודה מרובה על עיבוד המידע, ואז העלאת הנתונים על פי הדרישות של כל פלטפורמה. כל התהליך הזה הוא כיום נתון לשגיאות וגם דורש עדכון שוטף בגלל שינויים במבנה הנתונים של מקורות המידע השונים".
מה בעצם הייחודיות של Rivery בתחום הזה?
"אין ספק שיש מגוון רחב של כלים בתחום הזה, אבל כולם ממוקדים ביכולות הבסיסיות של שליפה, העלאה ועיבוד. המערכת שלנו מסוגלת לבצע את זה על מגוון מקורות מידע מהיישומים הנפוצים שיש, אבל אנחנו יכולים לבצע גם החזרה של הנתונים אל המערכת המקורית לאחר עיבוד (Reverse ETL). אנחנו עושים את זה גם בצורה מהירה ויעילה. ההחזרה של הנתונים אל המערכת המקורית, מסייעת לארגון להעניק גישה למידע מורכב יותר בקלות מתוך מערכות שהעובדים משתמשים בהן באופן שוטף, במקום להוסיף עוד מערכת או עוד כלי חיצוני שמציג את הנתונים המעובדים".
איך זה בא לידי ביטוי בעבודה היומיומית של העובדים?
"נניח שיש לי שילוב של מספר מקורות מידע ממערכת קשרי הלקוחות, ביחד עם מערכת השימוש באתר, וביחד עם מערכת המדיה. אני יכול לשלב את כל מקורות המידע האלו, גם בסקייל גדול מאוד, ולהביא למצב שאני יודע להפיק תובנות לגבי המסע שעבר הלקוח הפוטנציאלי מהמודעה ועד לשימוש במוצר שלי. לאחר מכן אני יכול להחזיר את התובנות האלה למערכת קשרי הלקוחות ועכשיו איש המכירות יכול לראות מי בארגון השתמש במוצר ואיך ומתי כדאי לפנות אליו. כל המידע הזה נמצא במערכת שהארגון כבר מכיר ויכול להפיק ממנה עוד תובנות בהמשך לגבי תהליך המכירה עצמו".
איזה עוד יכולות יש למערכת שלכם?
"אחד היתרונות הגדולים שלנו הוא היכולת לבנות תהליכים אוטומטיים לחלוטין לשליפה ועיבוד של מידע, כאשר אנחנו עושים מאחורי הקלעים את כל העבודה הקשה ויודעים איך לעבוד מול השירותים השונים כדי לשלוף את המידע המתאים. אנחנו יכולים להתחבר בתוך דקות ל-200 מקורות מידע פופולריים, עם תהליך שהוא שקוף לחלוטין למהנדסי המידע, כך שהם יכולים לראות שכל מה שהם צריכים אכן נשלף. המערכת שלנו יודעת לזהות גם את המודל של הנתונים, וגם תזהה באופן אוטומטי שינויים במודל הזה ותתאים את התהליך למודל החדש. מכל תהליך שנבנה אפשר לבנות תהליך אוטומטי שיודע לזהות מתי לשלוף את המידע, מתי להעביר אותו ומתי לבצע עליו עיבוד".
אתם משתתפים השבוע בכנס הלקוחות השנתי של AWS מה תוכל לספר לנו עליו?
"כנס re:Invent הוא נקודת מפגש מצוינת לפגוש לקוחות, מתעניינים ואת השותפים שלנו. אחד מערוצי המכירות היעילים שלנו הוא ה-AWS Marketplace, שוק הפתרונות לשירותי ענן של AWS, שמאפשר להתחיל להשתמש בשירות שלנו בקליק אחד, ובלי להידרש לתהליך מורכב. השירות שלנו מתווסף לחשבון החודשי של הלקוח מ-AWS, וזה חוסך מאיתנו את כל ההתנהלות הפיננסית של פתיחת ספק וכו'. אנחנו רואים בכנס השבוע הזדמנות להיפגש עם הלקוחות הקיימים שלנו ולשמוע מהם על אפשרויות שהם זקוקים להם, וגם להכיר לקוחות מתעניינים וללמוד מהם על הצרכים שלהם בכל הקשור לניתוח מידע".