המעבר לענן משנה את תפיסת המידע של הארגון. מסביבה של מיקום פיזי אחד לסביבה מבוזרת. סנטרה (Sentra) מפתחת פתרון שמיועד להגן בדיוק על אופן העבודה החדש הזה, ומיועד לארגונים שלא יכולים לעבור לענן בלי פתרון מקיף כזה, וגם לחברות שכבר נמצאות בענן וצריכות לסמוך על פתרונות אחרים. יאיר כהן, מייסד שותף ו-VP Product ביחד עם גליה נדבדוביץ', VP Marketing, מסבירים איך הפתרון של סנטרה מסייע לארגונים להגן על המידע שלהם.
אז מה החשיבה השונה שסנטרה מביאה לשוק אבטחת המידע הרגיש או Data Security Posture Management כמו שהוא ידוע?
"צריך להבין ששוק ה-DPSM הוא שוק חדש יחסית, כאשר סנטרה עצמה קיימת קצת פחות משנתיים. התפיסה החדשה נולדה מכיוון שכלי אבטחת המידע היום מתרכזים במניעת איומים בזמן אמת, או באיתור פרצות. שתי הדרכים האלה טובות כאשר מדובר באיומים על מערכות תשתית פיזיות או תשתית תוכנה. אנחנו רואים היום בתדירות יומית דיווחים על דליפות מידע רגיש מארגונים. הפתרון של סנטרה מסייע לארגון לנטר את כל המידע הרגיש בארגון, כאשר ההגדרה למידע רגיש יכולה להשתנות מענף לענף, ולזהות מצבים שבהם המידע נמצא בסיכון או בשימוש לא נכונים. זה יכול להיות בגלל הגדרות לא נכונות של שמירת מידע, אפשרויות שימוש של עובדים שלא אמורים לגשת אליו, או גישה של שירותים למידע שלא אמורים להשתמש בו".
אי?
"הפתרון של סנטרה הוא אדיש לסביבת הענן ולסוג בסיס הנתונים. אנחנו מתמקדים במידע הרגיש עצמו, במיקום שלו בארגון, בתנועה שלו בארגון, ומוודאים בזמן אמת שהוא עומד בהגדרות של הארגון מבחינת אבטחה ורגולציה. זה יכול להיות למשל החלטה של מפתח למקם מידע רגיש באזור ענן במדינה מסוימת משיקולי זמינות או עלות, אבל דרישות הרגולציה במדינה הזאת שונות ממה שמקובל בחברה ועכשיו יש פה סיכון לחברה. את כל זה סנטרה יודעת לקחת בחשבון".
התקופה עכשיו מאתגרת מבחינה כלכלית להרבה ארגונים שמחפשים לצמצם בהוצאות. איך זה משפיע על תהליך המכירה שלכם?
"אין ספק שיש יותר אתגר במכירות כרגע וארגונים צריכים לראות רווח מהיר וברור מבחינת רכישה של שירותים חדשים. לשמחתנו, הלקוחות שלנו מבינים שגם בתקופה כזאת פריצות המידע לא מפסיקות, והלקוחות עצמם לא מפסיקים לייצר מידע רגיש. יש יתרון מסוים בפתרון שלנו, מכיוון שכחלק מתהליך הזיהוי הרבה מהלקוחות מגלים פתאום מאגרי מידע מיותרים ששילמו עליהם לא לצורך בשירותי אחסון. בארגונים גדולים זה בהחלט מהווה שיקול לצוותי האבטחה, שיכולים להציג את הפתרון שלנו ככלי שחוסך בעלויות ולא רק דורש הוצאה נוספת".
בחרתם לבנות את הפתרון שלכם על גבי תשתית הענן של AWS, למה בחרתם דווקא בה?
"התשתית של AWS מאפשרת לנו את הצמיחה המהירה וגישה למגוון שירותים שמסייעים לנו לקצר את זמן הפיתוח משמעותית. אנחנו משתמשים במגוון שירותים של AWS לצורך הפיתוח שלנו כמו Amazon Athena או AWS Glue, ושירותים אחרים כמו Amazon S3 או Amazon EC2. החלטנו גם כרגע למקד את הפתרון שלנו בתמיכה בסביבת הענן AWS, מתוך הבנה שהלקוחות שלנו נמצאים שם, ואנחנו זוכים לשיתוף פעולה מצד הצוותים ב-AWS בכל מה שקשור להתאמת הפתרון שלנו".