שבת , אוקטובר 5 2024
Home > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > הפסגה העולמית מסתיימת בעצרת מיליון של תקווה וקריאות מחודשות לאחדות בחצי האי הקוריאני

הפסגה העולמית מסתיימת בעצרת מיליון של תקווה וקריאות מחודשות לאחדות בחצי האי הקוריאני

וינה וושינגטון, 16 בפברואר 2022, (BUSINESS WIRE) :

פסגת העולם 2022 (פסגה לשלום בחצי האי הקוריאני) סיימה את יומה השלישי בעידוד עולמי, עצות מעשיות ותפילות למאמצים מחודשים לאחד את חצי האי הקוריאני ולסיים את החלוקה האחרונה של המלחמה הקרה.

"למרות הנסיבות הקשות שלכם בשל מגפת הקורונה, אני סומך עליכם, מנהיגינו הגלובליים, שתשיגו שלום ואיחוד בחצי האי הקוריאני במחויבות ובמסירות שלכם. תודה", אמרה ד"ר האק ג'ה האן מון, מייסדת שותפה של פדרציית השלום האוניברסלית (UPF) ומארחת הפסגה העולמית 2022.

באן קי-מון

פסגת 11-13 בפברואר הייתה בחסות UPF והממשלה המלכותית של קמבודיה. ראש ממשלת קמבודיה, סמאדך הון סן, ומנכ"ל האו"ם לשעבר, באן קי-מון, שימשו יושבי  ראש משותפים של הפסגה.

הפסגה משכה משתתפים מתוך כ-160 מדינות, בהן 157 מדינות עם קשרים דיפלומטיים לאחת הקוריאות או לשתיהן. ניגריה, למשל, "נהנתה מיחסים לבביים עם שתי הקוריאות בסחר, מסחר, חינוך, חילופי תרבות והעברת טכנולוגיה", אמר נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי. "וכך, כשמדובר במה שצריך לעשות כדי להבטיח שלום בר קיימא בחצי האי, אנחנו שמחים להיות חלק ממנו", אמר.

בנאום שנשאה הסבירה ד"ר מון שבניית משפחה אחת תחת אלוהים היא הדרך להביא לעולם מלא חופש, שוויון ושלום.

כשהדמעות הציפו את עיניה, היא ביקשה מ"אזרחי צפון ודרום קוריאה" להצטרף אליה ו"להתאחד כאחים ואחיות". "רק אז נוכל להשיג איחוד אמיתי בחצי האי הקוריאני", אמרה, והוסיפה שכאשר אנשי העולם יהפכו לבניו ובנותיו של אלוהים, נוכל "להשיג שלום עולמי ואיחוד בימי חיינו".

בנאומו המרכזי, מר באן קונן על כך שחרף העובדה שרבים דוגלים בשאיפותינו הנלהבות ובמאמצינו השונים… לא הצלחנו להגיע לפריצת דרך מתמשכת" בחצי האי. הוא ציין את מבול ניסויי הטילים האחרונים של צפון קוריאה, וקרא לאו"ם ליישם את הסנקציות שהטילה עליה תוך נקיטת צעדים כדי לסייע למנהיגי צפון קוריאה "לחזור לשולחן הדיאלוג".

מר באן שיבח את UPF ואת פרויקט Think Tank 2022 שלה כ"משמעותיים למדי" – הם מציעים "פלטפורמה חזקה" שניתן לבנות עליה ולהוביל לפריצת דרך משמעותית, לדבריו. הוא גם הודה לד"ר מון ואמר כי היא "לא חוסכת במאמצים" להביא שלום לחצי האי הקוריאני.

לבסוף, בהתייחסו לחוויותיו שלו כמי שחי במדינה מפולגת, אמר מר באן שהוא מקווה ש"יום אחד בעתיד הקרוב", אנשי הדרום יוכלו "ליצור קשר ישיר עם אחינו ואחיותינו בצפון". "אם נעבוד יחד עם חוכמה, כנות ונחישות, אני מאמין שנוכל להאיר את הדרך לשלום, הן בחצי האי הקוריאני והן מחוצה לו", אמר.

"יש לי אמון רב במילה 'תקווה'", אמר ראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה, כשהוא מצטט את "האמון והכנות" כגורמים מכריעים בדיונים לקידום השלום בקוריאה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ (2017-2021) אמר בדבריו כי עם כניסתו לתפקיד, המומחים סביבו ראו את המצב הקוריאני כ"חסר תקווה לחלוטין". לדבריו, הוא דחה השקפה זו ובמקום זאת עבד עם בעלי בריתו, מר אייב מיפן ונשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין, כדי לעצב "אסטרטגיה חדשה ונועזת" שהובילה אותו להיפגש שלוש פעמים עם יו"ר צפון קוריאה קים ג'ונג און ולהפוך לנשיא ארה"ב הראשון שעומד על אדמת צפון קוריאה.

יחד, "[אנחנו] שתלנו זרעים של שלום ושיתוף פעולה, ועכשיו אנחנו חייבים לתת להם לפרוח ולגדול, בדיוק כמו עץ ענק. לבזבז את הסיכוי הזה תהיה טרגדיה עמוקה", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי אינספור אנשים עם רצון טוב ברחבי העולם "עובדים, שואפים ומתפללים עבור קוריאה בטוחה, משגשגת, מאוחדת ולבסוף בשלום".

"קשרים אישיים" כל כך חשובים לבניית אמון, אמר מייק פומפאו, מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב (2018-2021), שהזכיר כמה מהעליות והמורדות של פגישותיו הדיפלומטיות עם צפון קוריאנים.

חוסה מנואל ברוסו, נשיא הנציבות האירופית לשעבר (2014-2004), אמר כי עקב אחר מספר "תהליכי שלום", כולל אלה של אנגולה שסועת המלחמה. אף שמנהיגי אנגולה התפתו לחלק את האומה, הם מצאו דרכים לחולל את חילוקי הדעות ביניהם כאומה אחת. הוא ציטט את נלסון מנדלה והוסיף: "זה תמיד נראה בלתי אפשרי עד שזה נעשה".

סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס (2017-2021) ציין את חופש הדת; כבוד לכל החיים, יחס שווה על פי החוק; חינוך ומשפחות חזקות כמרכיבים חיוניים של אומה יציבה ומשגשגת.

"עצמאות והגדרה עצמית" הם גם מרכיבים חיוניים לאומה חזקה, אמר ראש ממשלת קמבודיה הון סן. "קמבודיה הייתה גם קורבן של המלחמה הקרה ופוליטיקה של כוח גדול, אבל מעורבות חיובית עזרה לה למצוא אחדות". העם הקוריאני חולק שפה, תרבות והיסטוריה משותפת, הוסיף ראש הממשלה. "אתה לא יכול לחתוך את השושלת הקוריאנית. אנשים הם כמו מים – אי אפשר לחתוך את המים".

מנהיגי עולם רבים האמינו באלוהים כדי לפתור את משברי האנושות.

"מה שאי אפשר עבורנו אפשרי עבור אלוהים", אמר פדריקו פרנקו, נשיא פרגוואי לשעבר (2012-2013). "התפילה ממשיכה להיות הנשק הטוב ביותר שיש לנו להחזרת השלום בחצי האי הקוריאני … וכולכם בסיאול לא לבד; בכל מדינות העולם, אנו מתפללים לשלום בין שתי הקוריאות".

"אלוהים קורא לכל לב אנושי ואנחנו צריכים לשמוע את ייעודו", אמר מר פומפאו. הפסגה העולמית 2022 ומאמציה בוודאי יוצרים "הזדמנות אלוהית" עבור אלוהים לפעול בחצי האי הקוריאני, אמרה הכומרית פאולה ווייט-קיין, העומדת בראש Paula White Ministries  ויועצת רוחנית למר טראמפ.

אחרים קישרו את האיחוד בקוריאה לבניית שלום במקומות אחרים בעולם. "אם נוכל להשיג שלום בחצי האי הקוריאני, תהיה תקווה שניתן יהיה לכונן שלום ברחבי העולם, שכן הצעדים שננקטו לשלום בחצי האי הקוריאני יכולים להיות מחוקים על ידי מדינות אחרות", אמר ג'ימי מוראלס, נשיא גואטמלה לשעבר (2016-2020).

"קוריאה יכולה בסופו של דבר להפוך לדוגמה נוצצת לעולם של איך שלום יכול לנבוע מעימות", אמרה גלוריה ארויו, נשיאת הפיליפינים בעבר (2001-2010). "קוריאה מאוחדת שמימית היא תנאי מוקדם לעולם מאוחד שמימי", אמר ד"ר יון יאנג-הו, יו"ר משותף של הוועד המנהל של הפסגה העולמית 2022. ג'ים רוג'רס, יו"ר Beeland Enterprises  ומומחה השקעות בעל שם עולמי, תיאר עתיד מרגש לאזור אסיה-פסיפיק, במיוחד ברגע שהמקבילה ה-38 של קוריאה כבר לא חוסמת נסיעות ומסחר.

כ-85 מנהיגי עולם מ-70 מדינות נאמו בוועידה באופן אישי או בווידאו, ו-11 מנהיגים פוליטיים ואזרחיים קוריאנים מרחבי דרום קוריאה בירכו את הקהל. לדברי המארגנים, כ-3,500 רשתות ברחבי העולם משדרות את הפסגה כולה או חלק ממנה. בין הדוברים שנאמו ב-13 בפברואר השתתפו: ריצ'רד צ'ייני, סגן נשיא ארה"ב לשעבר (2001-2009); דן קוויל, סגן נשיא ארה"ב לשעבר (1989-1993); סטיבן הארפר, בעבר ראש ממשלת קנדה (2006-2015); מהינדה רג'פקסה, ראש ממשלת סרי לנקה; ה.ד. דווה גוודה, בעבר ראש ממשלת הודו (1996-1997); מית'ריפלה סיריסנה, נשיאת סרי לנקה לשעבר (2015-2019); מישל טמר, בעבר נשיא ברזיל (2016-2018); אנתוני כרמונה, נשיא טרינידד וטובגו בעבר (2013-2019); לני רוברדו, סגנית נשיא הפיליפינים; עדי קוילה ניילטיקאו, הגברת הראשונה של פיג'י בעבר (2009-2015); שארמה אולי, ראש ממשלת נפאל לשעבר (2015-2016 ו- 2018-2021); סיד יוסף רזא גילאני, בעבר ראש ממשלת פקיסטן (2012-2008); קסאנה גאסמאו, לשעבר נשיאת מזרח טימור (2002-2007); מאקי סאל, נשיא סנגל ויו"ר האיחוד האפריקני; קרלוס וילה-נובה, נשיא סאו טומה ופרינסיפה; ג'ורג' וואה, נשיא ליבריה; גודלוק ג'ונתן, נשיא ניגריה בעבר (2015-2010); אדולף טיאו, בעבר ראש ממשלת בורקינה פאסו (2014-2011); פול מבה, ראש ממשלת גבון בעבר (2012-2009); אלבין קורטי, ראש ממשלת קוסובו; איליר מטה, נשיא אלבניה; רומנו פרודי, ראש ממשלת איטליה לשעבר (2006-2008) ונשיא הנציבות האירופית בעבר (1999-2004); דומיניק דה וילפין, ראש ממשלת צרפת בעבר(2005-2007); וחוזה מריה אזנר, ראש ממשלת ספרד לשעבר (1996-2004). להקת "הבלט העממי לילדים של המלאכים הקטנים" הופיעה בחלק האמנותי.

About מאיר עשת

Check Also

Epson מקימה פעילות אזורית חדשה שכוללת את המזה״ת, אפריקה, טורקיה, ומרכז ומערב אסיה – כדי לקדם צמיחה ממוקדת לקוח

המטה הראשי של הגוף החדש (שכולל גם את ישראל) ימוקם בדובאי. הגוף ינוהל על ידי …

נגישות