יום ראשון , נובמבר 17 2024
Home > אקלים > חברת מרס ( MARS) מתחייבת לפעול למען האקלים על ידי השגת נייטרליות פחמנית מלאה בכל שרשרת הייצור והאספקה

חברת מרס ( MARS) מתחייבת לפעול למען האקלים על ידי השגת נייטרליות פחמנית מלאה בכל שרשרת הייצור והאספקה

שכר המנהלים יוכפף לעמידה ביעדי הקיימות

  • החברה מציבה יעד אקלימי חדש מבוסס מדע, להשגת אפס פליטת גזי חממה (GHG) ובהם פחמן, עד שנת 2050 בכל תהליך הייצור ושרשרת האספקה כמו לדוגמא בתחום החקלאות והספקים ובהמשך גם בפליטות פחמן הנגרמות משימוש הצרכן הסופי במוצריה.
  • התחייבות זו בעצם מאיצה את יעדיה  לטווח הארוך, הכוללים עצירת כריתת יערות בשרשרת האספקה ​​שלה ומעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת.  שכרם של המנהלים יקושר להשגת המטרות בתחום האקלים  והחברה גם תאתגר את -20,000 הספקים שלה  להציב לעצמם  התחייבויות  משלהם בתחום זה.


חברת מרס (MARS), תאגיד הממתקים הבינלאומי שנוסד לפני מעל  ל-100 שנים ומייצר מותגים מובילים כגון M&M, Snickers, Skittles, Orbit ועוד, הודיעה על מחויבותה לאפס פליטות  פחמן עד שנת 2050 בכל שרשרת הייצור האספקה שלה, תוך התאמה למטרה השאפתנית ביותר של הסכם פריז להגביל את עליית הטמפרטורה העולמית ל-1.5 מעלות צלזיוס.

קרדיט יח"צ מרס ישראל

ההאצה במחוייבות החברה  באה בעקבות ממצאים בדו"ח הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים (IPCC) ביולי, וכן בעקבות ההצטרפות של מרס ליוזמת Science Based Targets  למחוייבות עסקים  להשגת יעד של אפס פליטות נטו של פחמן בעולם כדי למנוע את ההשפעות הקשות ביותר של ההתחממות הגלובלית.

מנכ"ל מרס, גרנט פ. ריד, אמר: "המעורבות העולמית חייבת  להיות נועזת ומהירה יותר. שינויי האקלים כבר משפיעים על כדור הארץ ועל חייהם של אנשים. כדי לספק אימפקט משמעותי  ומותאם לצרכים, יעד הנייטרליות הפחמנית המלאה שלנו מכסה את כל טביעת הרגל הפחמנית שלנו,  מהאופן שבו אנו מייצרים חומרים ועד לאופן שבו הצרכנים משתמשים במוצרים שלנו, ואנחנו מגייסים את כל הסביבה העסקית שלנו כדי להשיג את יעדי הביניים כל חמש שנים."

עוד מסיף ריד: "זה הולך להיות אתגר משמעותי, ולא נוכל להשיג נייטרליות פחמנית ללא שיתוף הפעולה של השותפים, הספקים, הלקוחות, הצרכנים והשותפים שלנו בתעשייה. זה כל כך חשוב שנעבוד יחד כדי להניע ולהשיג את המהלך."

מנכ"לית מרס ריגלי ישראל, רוית קלוד. צילום סיון פרג'

חברת מרס מניעה את פעולת האקלים בנושא פליטות במשך יותר מעשור עם התחייבות קיימת – שנקבעה ב-2009 – להשיג נייטרליות פחמנית בפעילות הישירה של החברה, עד 2040.

ההכרזה הנוכחית מתבססת על התוכנית הקיימת , ומאיצה  את היעד  לצמצם את פליטת גזי החממה בכל תהליך הייצור ושרשרת האספקה המלאה שלה ב-67% עד שנת 2050. מאז 2015, מרס צמצמה את הפליטות בתהליך הייצור ושרשרת האספקה המלאה שלה ב-7.3%, למרות הגדילה בצמיחה העסקית, ואילו  בפעילותה הישירה של החברה, מרס כבר הפחיתה את פליטת הפחמן ב-31% ונמצאת בדרך להשגת יעד הביניים ל-2025 (הפחתה של 42%).

מנכ"לית מרס ריגלי ישראל, רוית קלוד: "כחברת הממתקים המובילה בעולם, אנו גאים להנחיל תוכנית קיימות פורצת דרך שתשמור על הסביבה וכדור הארץ. לחברת מרס אחריות חברתית סביבתית ואנו מאמינים שמימושה חשובה גם לצרכן הישראלי שמחפש לקנות מוצרים ידידותיים יותר לסביבה."

כדי להשיג נייטרליות פחמנית, מרס מפעילה יוזמות רבות, ביניהן:

מעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת. כבר היום מרס עושה שימוש ב- 100% חשמל מתחדש עבור מכלול הפעילות הישירה שלה ב-11 מדינות, כמות המהווה יותר מ-54% מצרכי החשמל העולמיים שלה, עם תוכניות לבצע את המעבר ב-8 מדינות נוספות עד 2025.

תכנון מחדש של שרשראות האספקה ​​שלה כדי לעצור את כריתת היערות. מרס מעצבת מחדש את שרשראות האספקה ​​שלה כדי לסייע בעצירת כריתת יערות והמרה של מערכות אקולוגיות טבעיות בחמישה חומרי גלם מרכזיים שזוהו כבעלי הסיכון הגדול ביותר: קקאו, בשר בקר, שמן דקלים, נייר, עיסת נייר וסויה.

האצה ביוזמות לחקלאות בת קיימא ומתחדשת.  תחום זה כולל עבודה עם חקלאים וספקים כדי לקדם שיטות חקלאיות משופרות, לקדם שימוש בר-קיימא בקרקע ולתמוך ביוזמות מדע וטכנולוגיה, כגון ייצור יבולים עמידים יותר ובעלי תשואה גבוהה יותר. מרס גם תנקוט בפעולות נוספות לשיפור בריאות הקרקע כדי לפתח את פוטנציאל התפוקה של היבול ולספק יתרונות סביבתיים ושינויי אקלים אחרים. כך לדוגמא החברה תומכת בפרויקטים של חוסן בייצור חיטה באוסטרליה,  ותוכנית לשיפור חקלאות האורז בספרד, תוך הפחתת השימוש במים והפחתת פליטת מתאן.

עידוד 20,000 הספקים שלה לנקוט בפעולות למען האקלים. מרס נותנת עדיפות לשיתוף הפעולה עם ספקים כדי להניע שינויים דרך תהליך הייצור ושרשרת האספקה  על ידי עידוד  ספקים לחשב את טביעות הרגל של גזי החממה שלהם ולהגדיר יעדים מבוססי מדע משלהם. התוכנית מספקת הכשרה ובניית יכולות מתוך שאיפה לגייס מותגים אחרים שיצטרפו ויגדילו את הפרויקט לאורך שרשרת האספקה.

אודות מרס

תאגיד הממתקים הבינלאומי מרס ((MARS נוסד בארצות הברית לפני מעל  ל-100 שנים ומייצר בעיקר ממתקים ושוקולדים מוכרים ואהובים כגון M&M, Snickers, Skittles, Orbit ועוד רבים וטובים (וטעימים), אך גם מוצרי מזון נוספים וכן מזון לחיות מחמד. לתאגיד הבינלאומי מחזור מכירות של 35 מיליארד דולרים בשנה וכ-125 אלף עובדים ב-82 מדינות. בישראל מועסקים כחמישים עובדים במטה החברה ברעננה. למידע נוסף על תוכנית בר-קיימא של מרס ומחויבויות לשמירה על האקלים, בקר באתר החברה: www.mars.com/sustainability-plan .

About מאיר עשת

Check Also

מדוע אנחנו לא עושים יותר נוכח משבר האקלים? התשובות בפלטפורמות החברתיות.

 ניתוח השיח הגלובלי ברשתות בנושא משבר האקלים מגלה ציפיות גבוהות מן הסקטור העסקי למציאת פתרונות, …

נגישות