ותעניק לו שירותי תשתיות ותפעול לכלל מערכות וטכנולוגיות המידע במודל מיקור חוץ
חברת NESS מקבוצת חילן, חברת שירותי טכנולוגיות המידע מהמובילות בישראל, זכתה במכרז פומבי להפעלת כלל מערכות התקשוב במשרד העלייה והקליטה. ההתקשרות היא לשלוש שנים עם אופציה להארכה עד 10 שנים. היקף הפרויקט מוערך בהיקף כספי ניכר, ויתופעל במודל מיקור חוץ.
המלחמה באוקראינה והגידול המשמעותי בדורשי הזכאות לקליטה בשנה האחרונה הביאו לעבודה מאומצת ואינטנסיבית בעשרות הלשכות של משרד העלייה והקליטה ברחבי הארץ וכן במטה הטכנולוגיות הראשי, הממוקם בירושלים, מה שהעלה צורך מיידי בשדרוג מערכות התקשוב של המשרד וכן בייעול הזמינות והרציפות בשירות וזאת במטרה לספק לציבור מענה מקצועי, מלא ומהיר.
במסגרת ההסכם, חברת NESS, שנחשבת היום לאינטגרטור המוביל לעולם מיקור החוץ ושירותי IT בישראל, ופועלת במתכונת של שירותים מנוהלים במיקור חוץ במשרדי ממשלה וגופים רבים במגזר הציבורי, תהיה אחראית על תפעול ותחזוקה של כל תשתיות התקשוב במשרד, לצד שדרוג של מערכות קיימות ואפיון והקמה של מערכות חדשות, ביניהן רישוי ותפעול של תוכנות SLA, וכן תהיה אחראית על ספקי צד ג' ובקרה עליהם.
בנוסף, תתפעל ותשדרג את מערכות ה"כספומטים" המיוחדים של משרד הקליטה, באמצעותם מקבלים העולים את סל הקליטה שלהם. בהמשך, תהיה אמונה NESS על שדרוג מערכות הסייבר.
סיגל ליבוביץ, מנהלת אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ולמידע, משרד העלייה והקליטה:
"האתגר שעומד לפתחנו הוא שמירה של רציפות תפקודית של השירותים הניתנים לעולים ולתושבים החוזרים באמצעות פתרונות תשתית חדשניות ומתקדמות שיציבו את משרדנו בחזית הטכנולוגית".
דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור חוץ ב– NESS אמר: "NESS ממשיכה לבסס את מעמדה כספק המוביל לשירותים מנוהלים ומיקור חוץ בישראל, ואנו גאים לקחת חלק משמעותי במימוש ההתפתחות והשדרוג של משרד העלייה והקליטה, שכן הזמינות והשרידות של מערכות התקשוב הם קריטיים לקשר עם האזרח. הבחירה המחודשת של משרד הקליטה ב- NESS היא הבעת אמון ביכולת שלנו להוביל תהליכי טרנספורמציה משמעותיים והיא מצטרפת למשרדים וגופים נוספים מהמגזר הממשלתי והפרטי להם אנו מעניקים שירותים המבוססים על המומחיות רבת השנים שלנו בהובלת תהליכים טכנולוגיים מורכבים תחת מודל מיקור חוץ ושירותים מנוהלים לעולמות טכנולוגיות המידע".