זום חושפת את התחזיות שלה לשנת 2025, ומנתחת כיצד בינה מלאכותית תגדיר מחדש את משאבי האנוש, מרכזי שירות הלקוחות, הטכנולוגיה והסביבה העסקית. מגמות אלו מדגישות את תפקיד המפתח של AI באבולוציה של ארגונים, תוך שינוי האופן שבו הם פועלים, משתפים פעולה ומתחברים עם הלקוחות שלהם
מאת: סילביה דה פולי (Silvia De Poli)
Zoom South Field and Channel Marketer
התחזיות המצורפות מציעות חזון ברור כיצד הטכנולוגיה וה-AI ימשיכו לשנות את הנוף העסקי במהלך 2025, ויעזרו לחברות להישאר צעד אחד קדימה בסביבה התחרותית כפי שהיא קיימת כיום.
משאבי אנוש
בתחום ה-HR צפויה אוטונומיה רבה יותר לעובדים: חברות המספקות יותר אוטונומיה לעובדים שלהן יראו עלייה במעורבות ובפרודוקטיביות. שינוי זה ייתמך בכלי AI שיאפשרו לעובדים לנהל את זרימות העבודה שלהם, להתאים אישית תהליכים ולהתמקד במשימות עדיפות.
מיומנות חדשה ושיפור מיומנויות בראש סדר העדיפויות: עם AI המשנה סביבות עבודה, ארגונים יצטרכו להכשיר את העובדים שלהם במיומנויות טכניות וכאלה ׳רכות׳ יותר. פתרון בעיות בצורה יצירתית וקבלת החלטות אתיות יהיו בצמוד למיומנויות רלוונטיות כמו ידע טכני, במיוחד בצוותים שעובדים עם הכלים החדשים.
מרכזי שירות לקוחות וחווית לקוח (CX)
יותר אינטראקציות אנושיות עם סוכנים וירטואליים: התקדמות בעיבוד שפה טבעית (NLP) תאפשר לסוכנים וירטואליים להבין טוב יותר את הרגשות והצרכים של המשתמשים, ולהציע אינטראקציות אמפטיות יותר מבלי לאבד את היעילות של האוטומציה.
צמיחה של סוכני שירות קוליים: חברות ישקיעו בטכנולוגיית AI קולית, שתאפשר תגובות מהירות ומותאמות אישית עם ניתוח בזמן אמת של סוכנים קוליים וירטואליים שידחפו שיפור משמעותי בשביעות רצון הלקוחות.
יכולות חיזוי מתקדמות: כלי ניתוח חזויים המונעים על ידי בינה מלאכותית יצפו התנהגויות וצרכי לקוחות. מהלך זה ישנה את האינטראקציות, ויחליף סקרים שלאחר השיחה בניטור בזמן אמת המאפשר פתרונות פרואקטיביים.
סביבות ידידותיות יותר לסוכנים: טכנולוגיות דוגמת סיכומים אוטומטיים ואחזור מידע יזום יצמצמו את הלחץ בעבודה של סוכני שירות ומכירות, יגבירו את המוטיבציה שלהם ויקדמו אינטראקציות חיוביות עם לקוחות.
חווית הלקוח כאחריות משותפת: בינה מלאכותית תחבר בין צוותים בתוך ומחוץ מרכזי שירות הלקוחות, תבצע אוטומציה של משימות ותציע תגובות זריזות ומותאמות יותר. גישה שיתופית זו תהיה המפתח לעבודה בשנת 2025.
טֶכנוֹלוֹגִיָה
ממשקים מבוססי בינה מלאכותית: דור חדש של ממשקים ישלב בינה מלאכותית לשיחה עם אלמנטים ויזואליים, וייצור כלים אינטואיטיביים יותר המותאמים לצרכי המשתמש ומחזקים את האינטראקציות האנושיות.
אימוץ מודלים מאוחדים של AI: פלטפורמות יתחילו לשלב מודלים מרובים של שפות, ויציעו פתרונות מותאמים אישית ושיתופיים יותר.
בינה מלאכותית כזרז לזרימות עבודה חכמות: מעבר לאוטומציה, סוכני בינה מלאכותית יספקו מידע מפתח בזמן אמת, ויסייעו לתעדף פעולות קריטיות ולייעל תהליכים עסקיים.
סביבה עסקית
"ילידי בינה מלאכותית" ומנהיגות אנושית: הדור הבא של העובדים, שרגילים להשתמש בכלי בינה מלאכותית, ידרשו מחברות לאמץ את הטכנולוגיות הללו במלואן. במקביל, מנהיגים יצטרכו לפתח מיומנויות אנושיות כמו אמפתיה ויצירתיות כדי להשלים אותם.
עבודה היברידית מכילה יותר: כלי שיתוף פעולה המופעלים על ידי בינה מלאכותית יאפשרו סביבות עבודה שוויוניות וגמישות יותר, שבהן העובדים יכולים לבחור איך ואיפה הם עובדים.
בינה מלאכותית כיתרון תחרותי: חברות המשלבות בינה מלאכותית בפעילותן יוכלו להתאים מוצרים ושירותים בזמן אמת, לשפר את התחרותיות שלהן ולבנות נאמנות לקוחות.