יום ראשון , נובמבר 17 2024
Home > חדשות > סקירות טכנולוגיות > קידום אורגני בגוגל – האם עדיין חי ובועט?

קידום אורגני בגוגל – האם עדיין חי ובועט?

קרדיט כתיבה Seo-Rush

האם עדיין אפשרי לעשות קידום אורגני בגוגל ולקבל תנועה "חינמית", איכותית ורלוונטית היישר מתוצאות החיפוש בגוגל או שהתחום כבר מת ופינה את מקומו לשיטות שונות של פרסום ושיווק ממומן? אחרי שנים של שינויים בסביבת האינטרנט ובאופן בו כולנו כצרכנים קונים בדיגיטל ומבצעים החלטות, בעיקר לנוכח משבר הקורונה המתמשך, נבחן האם תחום הקידום האורגני בגוגל עדיין חי ובועט כמו בעבר.

אם אתם סקרנים במיוחד וקצרים בזמן לקבל את התשובה הקצרה לשאלת הרלוונטיות של תחום ה-SEO, אנחנו יכולים כבר על ההתחלה לתת לכם תשובת אמ;לק: קידום אורגני בגוגל לגמרי חי, בועט ורלוונטי מתמיד, עם התפתחות ודינמיות תמידית בתחום אינטרנטי מרכזי ומרתק, כזה שהלכה למעשה אי אפשר ליצור נוכחות דיגיטלית מנצחת בלעדיו.

עכשיו נעבור להסבר מעמיק יותר לגבי מצב תחום הקידום האורגני בגוגל ונראה כיצד הוא בהחלט חי ובשיא כוחו.

קידום אורגני מעיף אתרי איקומרס למעלה

תקופת הקורונה יצרה כאמור שינוי מהותי באופן בו אנשים מישראל ומכל העולם משתמשים במרחב הדיגיטלי, בעיקר בהקשר לגידול המשמעותי בהיקף הרכישות הדיגיטליות מאתרי אינטרנט, מה שנקרא עולם האיקומרס (מסחר אלקטרוני). אתרי איקומרס רבים מאוד ראו גידול מטורף בהיקפי המכירות והתנועה אליהם, עם עוד ועוד מותגים ושחקנים חדשים שנכנסו לשדה הכי רותח וצומח באינטרנט.

קידום אתרים אורגני בגוגל – SEO, לא רק שלא מת או הפך ללא רלוונטי למול ריבוי פלטפורמות פרסום ושיווק ממומן וצמיחה מהותית בפרסום במדיה חברתית, אלא הוא רלוונטי יותר מאי פעם עבור אתרי איקומרס ועסקים אשר עיקר פעילותם תלויה ונובעת מאתר אינטרנט. בפועל, כאשר בוחנים את הנתונים ואת הביצועים בשטח, אנו רואים בבירור כי כמעט בלתי אפשרי לבסס נוכחות אפקטיבית מול קהל לקוחות, ללא תהליך מקצועי ומותאם אישית של קידום אורגני בגוגל.

התבססות על פרסום ממומן בחיפוש ופרסום ברשתות חברתיות, פשוט אינה מספיקה כדי ליצור מספיק תנועה והכנסות למול התחרות החזקה בכל שוק יעד ופעילות, מה גם שזו התבססות יקרה מדי פיננסית לעומת SEO.

לא להתפתות למספידי ה-SEO

כבר שנים, בערך מאז שגוגל החלו ליישם עדכוני אלגוריתם גדולים עוד לפני למעלה מעשור, קמו כל מיני "מומחים" וניבאו את מותו של הקידום האורגני בגוגל, כאשר הם המליצו לכל מי שהסכים לשמוע שה-SEO מת וכדאי להשקיע משאבים באפיקי קידום ושיווק אחרים בדיגיטל. המציאות, יש לומר ואי אפשר להתחמק מכך, טפחה על פניהם של אותם "מומחים" שוב ושוב מאז ועד היום.

מספידי ה-SEO היו גם אלו שאמרו שאין מה להשקיע בפודקאסטים כי בעידן של סושיאל ושל יוטיוב, אין עתיד לפודקאסטים. הם גם אמרו שאין טעם להשקיע בהפקת ספרים דיגיטליים כי התחום הזה מת ולא יתרומם. כמובן שגם שתי תחזיות שחורות אלו קרסו לתוך עצמן, כאשר כמו קידום אורגני, גם פודקאסטים וספרים דיגיטליים נמצאים בפריחה מטורפת וצמיחה שלא מפסיקה.

בהחלט יש אפיקים איכותיים, רלוונטיים וחשובים נוספים בשיווק דיגיטלי כיום, אנחנו האחרונים שנתעלם מהחשיבות ומהיכולות של פרסום במדיה חברתית או מהפוטנציאל הענק של ניהול קהילות למשל, אבל אין כל סתירה בין תחום שיווקי אחד לבין החשיבות והרלוונטיות האדירה של קידום אורגני, האחד לא מבטל את השני. הלכה למעשה, בבחינה יבשה וטכנית של הנתונים, ללא קידום אורגני טוב, ברוב מוחלט של המקרים ושל שווקי היעד, אי אפשר לבסס נוכחות אפקטיבית ולייצר פעילות מקדמת מטרות מול קהל הלקוחות שלכם.

הקידום האורגני לא מת, הוא מתפתח!

לסיום ואחרי שאנחנו מקווים שהצלחנו להעביר את המסר שקידום אורגני בגוגל בהחלט חי ובועט גם היום וגם בהסתכלות צופת פני עתיד, חשוב לומר שלא רק ש-SEO חי ורלוונטי מתמיד אלא שהתחום כולו עובר התפתחות ואבולוציה, לעולם לא עומד במקום. מזמן חלפו עברו להם הימים של דחיסת מילות מפתח, הוצאת אינסוף קישורים סתמיים ואפילו של האמונה שאם רק תיצרו תוכן מעולה, הדירוג בגוגל "פשוט" יגיע לבד.

כמו שמנועי החיפוש מתפתחים ומשתפרים, מתאימים עצמם למציאות האינטרנטית העדכנית, כך גם קידום אורגני – כאשר הוא מבוצע טוב, חכם ומקצועי – מתפתח ומשתפר, מספק תוצאות איכותיות, יעילות כלכלית וברות קיימא לאתר ולעסק שלכם.

About מאיר עשת

Check Also

שמרו על העיניים שלכם: הטכנולוגיה שיכולה להגן עלינו מאור כחול

בעקבות אימוץ טכנולוגיית Eyesafe במחשבי חברת Dynabook, ניב יוסיפון, סמנכ"ל סחר במפעיל, נציגת החברה בישראל, …

נגישות