מאת: רן רייכברג, CTO, וואן טכנולוגיות (ONE)
טרנספורמציה דיגיטלית חוללה מהפכה בשנים האחרונות. היא עיצבה מחדש את האופן בו ארגונים פועלים, יצרה שינוי מקצה לקצה בארגון, שינוי פנים ארגוני כלפי העובדים ושינוי כלפי חוץ מול לקוחות ושותפים. אלו הן ארבע המגמות המרכזיות שמובילות להגדלת הערך העסקי בארגונים.
המידע –
אחד התוצרים הבולטים של המהפכה הדיגיטלית הוא המידע העצום הנצבר בארגון. טכנולוגיות חדשות ומתקדמות מאפשרות לנו לעשות שימוש במידע הנצבר, דבר שמוביל לשינוי באופן שבו ארגונים חושבים ופועלים.
אחת האפשרויות החדשות הבולטות ביותר היא שילוב בינה מלאכותית (AI) ולמידה עמוקה (ML) בפעולות העסקיות. טכנולוגיות AI ו-ML משמשות לאוטומציה של משימות. לפי דלוייט, 53% מהארגונים החלו ליישם אוטומציה של תהליכי רובוטים (RPA) וניתן לצפות לעליה בשיעור זה עד ל-72% בשנתיים הקרובות.
ככל שהמידע הנצבר מאפשר לארגון לשפר את ביצועיו, כך גובר הצורך והרצון לאסוף עוד ועוד מידע ממקורות נוספים. ככל שיאסוף הארגון יותר מידע כך יוכל לשפר עוד יותר את היעילות והדיוק. לדוגמה, צ'אטבוטים המופעלים על ידי AI משמשים לתמיכה בלקוחות, ואלגוריתמי ML משמשים לניתוח נתונים ולהצגת תחזיות על התנהגות הלקוח. ככל שנצליח לאסוף יותר מידע על הלקוח שלנו, התנהגותו והעדפותיו, כך נצליח לחזות טוב יותר את צרכיו העתידיים ונוכל להציע לו הצעות בעלות ערך עבורו ולשפר את יכולתנו לפעול עבורו, לזכות באמונו. בכך, נוכל בסופו של יום להגדיל את הכנסה שלנו ממנו.
מכשירי הקצה –
טרנד נוסף הוא עליית האינטרנט של הדברים (IoT). חל גידול במספר המכשירים המחוברים המשמשים מטרות צרכניות ותעשייתיות. מספר המכשירים המחוברים ל- IoTיגדל ב-43 מיליארד עד סוף השנה, כתוצאה מהוזלת טכנולוגיות החיישנים והתקשורת הדיגיטלית.
מכשירים חכמים מייצרים נפח אדיר של נתונים, שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את היעילות התפעולית ולספק תובנות חשובות לגבי התנהגות הלקוחות ואורחות חייהם.
עננים –
מחשוב ענן (פרטי וציבורי) הופך לפופולרי יותר ויותר ככל שיותר עסקים מייצרים ערוצים דיגיטליים חדשים עבור לקוחותיהם. מחשוב ענן מספק לעסקים את הגמישות הנדרשת והיכולת להגיב לצורך בזמן קצר ובהתאמה לסיטואציה. מחשוב ענן הוא הכלי האפקטיבי ביותר לשיפור ה- Time To Market של ארגונים.
המשתמש –
גישת ״המשתמש במרכז״ היא אחד הטרנדים המרכזיים של המהפכה הדיגיטלית. מגפת הקורונה האיצה עוד יותר את הטרנד הזה ועכשיו המשתמש הוא לא רק הלקוח אלה גם העובד בארגון. אימוץ העבודה מרחוק, שהפכה להכרח עבור עסקים רבים הובילה לעלייה בשימוש בכלים, כגון תוכנות לשיחות ועידה בווידאו ותוכנות לניהול פרויקטים, המאפשרות לצוותים לעבוד יחד ביעילות גם כשהם לא נמצאים באותו מיקום פיזי.
ניהול כוח עבודה מרוחק והאפשרות של עובד בארגון לתת מענה לצורך של לקוח כבר אינם מוגבלים במקום וזמן, כולם זמינים 24/7.
לדוגמה, בתחום החינוך, מורים ומרצים באוניברסיטאות יכולים לנהל שיעור מהבית, התלמידים יכולים להיות נוכחים אף הם מכל מקום ובכל זמן, לשיעור אין יותר מועד אחד קבוע, מי שלא מגיע לשידור החי יוכל להשלים את החומר מהקלטת השיעור.
בתחום הבריאות, רפואה מרוחקת, פגישות עם פקידים ונותני שירות אחרים ועוד מגוון רחב של מפגשים עובר אל המרחב הדיגיטלי.
לסיכום, טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך מתמשך שמתפתח כל הזמן. בינה מלאכותית, למידת מכונה, IoT, מחשוב ענן ועבודה מרחוק הם רק חלק מהמגמות שמעצבות את הדרך שבה עסקים חושבים ופועלים. על ידי אימוץ הטכנולוגיות הללו, עסקים יכולים לשפר את היעילות, להפחית עלויות ולהיות תמיד לפני המתחרים.