SAP הכריזה החודש על מחקר חדש שערכה בשיתוף Oxford Economics במטרה לגלות איך עסקים משלבים גישת ניהול הוליסטית אסטרטגית עם הפעילות העסקית היומיומית.
גישה זו, המכונה חשיבה מערכתית (Systems Thinking), מחייבת שכל חלק בארגון, לרבות שותפיו ולקוחותיו החיצוניים, יעשה שימוש בתובנות בזמן אמת, המופקות מנתונים איכותיים, בקבלת החלטות.
הסקר נערך בקרב 3,000 מנהלים בכירים ברחבי העולם* ב-10 תעשיות: אוטומוטיב, בנקאות, מוצרי צריכה, ביטוח, יצור תעשייתי, נפט וגז, שירותים מקצועיים, המגזר הציבורי, קמעונאות ושירותים כלליים וציבוריים.
בקרב הנשאלים, 25% מהארגונים אמרו כי התקשורת, שיתוף הנתונים וניהול התהליכים שלהם היו משולבים במלואם, וזאת לעומת 21% שלדבריהם פונקציות אלה היו מופרדות אחת מהשנייה במידה מסוימת או לחלוטין.
המחקר מצא שגישה משולבת משתלמת, כיוון שארגונים מממשים מגוון יתרונות כתוצאה משילוב פונקציות עסקיות:
47% מהארגונים ששילבו תהליכים עסקיים, לפחות בחלק מהפונקציות, ציינו שחסכו בעלויות והוצאות; 38% מהארגונים ששילבו אסטרטגיות טאלנט וכוח אדם ציינו שהצליחו לשמר את העובדים שלהם באחוזים גבוהים יותר; 53% מהארגונים ששילבו טקטיקות איסוף נתונים ואנליטיקה ציינו כי שיפרו את היכולת שלהם לקבל החלטות מושכלות.
עוד מצא המחקר שתיעדוף "חוויית העובד" צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של חברות וארגונים, שכן 72% מהמנהלים טענו כי לתרבות הארגונית שלהם יש השפעה חיובית על יכולתם לספק מוצרים או שירותים מהשורה הראשונה.
"גילינו שרוב הנשאלים נקטו כמה צעדים לשילוב תהליכים עסקיים בחלקים ספציפיים בארגונים שלהם, אך יש עוד הרבה עבודה לעשות לרוחב הארגון", אמר אדוארד קון, מנהל המערכת ב- Oxford Economics. "אני מאמין שלקיחת הצעד הזה לעבר חיבור וקישוריות מוחלטת יתרום רבות לעסקים ויעזור להם להגיב במהירות לאתגרים מתפתחים, ואף יכין אותם לצמיחה עתידית."
מסקנות המחקר היו שעסקים עובדים הכי טוב כשכל חלקי החברה או הארגון אג'יליים וחולקים בנתונים. לכן, על הבכירים לוודא שמידע איכותי זורם לאורך כל האקוסיסטם העסקי שלהם, מה שיאפשר לכל המשתתפים לתקשר בדרכים שיקדמו את מטרות העסק.
*הסקר נערך במהלך 2020. בין הנשאלים היו בכירים בארה"ב, קנדה, מקסיקו, ברזיל, צרפת, גרמניה, אנגליה, סקנדינביה, הודו, יפן, סינגפור, אוסטרליה וניו -זילנד.