יום ראשון , אוקטובר 27 2024
Home > היי טק > יזמות > פרסום > לפרסם נכון בלינקדאין: ארבעה כללים לפרסם נכון ברשת כולל שמירה על כללי הפרטיות

לפרסם נכון בלינקדאין: ארבעה כללים לפרסם נכון ברשת כולל שמירה על כללי הפרטיות

 

אבי צדקה

לאחרונה עלתה רשת הלינקדאין לכותרות בנושא טענות שהרשת עושה שימוש בנתונים הפרטיים של הגולשים ובכך פוגעת בהם ובפרטיותם. זו אינה הפעם הראשונה שהרשת מואשמת בכך מה שגורם למשתמשיה, להתחיל לחשוש מפרסומים. ברשת הלינקדאין משתמשים היום מיליוני בעלי עסקים בישראל בלבד, שזקוקים לפלטפורמה על מנת להמשיך למנף את קשריהם ולהגדיל את החשיפה העסקית שלהם לכן חשוב לדעת כיצד להמשיך לפרסם ברשת בצורה הטובה ביותר תוך שמירה על כללי הפרטיות ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שקיפות ואמינות.

מאת: אבי צדקה, הבעלים של "דוקטור לינקדאין" ומומחה לינקדאין לחברות וארגונים.

  1. מייל ממומן:

פרסום ממומן מסורתי של מודעות הוא לא הכלי היחיד שלינקדאין מציעה. בישראל ובצפון אמריקה, יצירת מסרים פרסונליים באמצעות דיוור (מייל ממומן) מהווה כלי חיוני. שימוש מושכל בדאטה פנים-ארגוני מאפשר לייצר דיוור ממוקד ומותאם אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח ולקוח. פעולה זו לא רק שמגבירה את האינטראקציה והמעורבות, אלא גם מבססת קשר אישי ועמוק יותר עם קהל הגולשים.

  1. שימוש נכון בקהל ובאנליטיקה:

בשנה האחרונה, לינקדאין שדרגה משמעותית את יכולות האנליטיקס שלה, מה שמאפשר למפרסמים גישה לוח מוכוון (דשבורד) קהל מיוחד במסגרת הקמפיינים הממומנים. דשבורד זה מספק תובנות מעמיקות על הקהל, כולל מידע על בעלי התפקידים, תעשיות, מיקומים ואף רמת הכוונה (intent) של המשתמשים בכל רשימת קהל שנייצר באנלטיקס הפנימי במערכת הפרסום בלינקדאין. נתונים אלו מאפשרים לבצע התאמות ושינויים בזמן אמת כדי למקסם את האפקטיביות של הקמפיין ובמקביל לבצע פניות ישירות לאנשים שצפו בפרסום ולא השאירו פרטים.

  1. טפסי ליד פורם גנריים:

בנוסף, כדאי לשלב שימוש חכם בכלי הפרסום של לינקדאין, כגון Lead Gen Forms, שמאפשרים איסוף לידים ישירות מהפלטפורמה מבלי להפנות את המשתמשים לאתרים חיצוניים. שימוש בפורמטים אלו שנמצאים בצורה חינמית בדפי העסק/חברה בלינקדאין יחד עם יצירת תוכן איכותי, מהווה דרך אפקטיבית להגדלת המעורבות של המשתמשים ולמיקסום של יחס ההמרה.

  1. פרסונליזציה:

תוכן ממומן המותאם אישית גם הוא קריטי להצלחה. יצירת תוכן שמדבר ישירות לצרכים ולתחומי העניין של קהל היעד, תוך שימוש במגמות עדכניות ונתונים רלוונטיים, תסייע בהגברת האינטראקציה עם המודעות. במקביל, מומלץ להמשיך ולבצע אופטימיזציה של מנהלי הקמפיינים אמצעות כלים פנימיים של לינקדאין, במטרה לשפר את הביצועים ולהתאים את המסרים לדרישות המשתנות.

  1. בניית רשת קשרים ממוקדת מטרה:

מעבר לכל האפשרויות בתשלום שלינקדאין מציעה, הדרך הכי נכונה לפרסום לטווח הארוך היא הוספה של קונקשנס רלוונטיים באופן אורגני. אומנם קיימת מכסה שבועית של בקשות קונקט יוצאות ועדיין בסופו של דבר אנחנו נמדדים גם באיכות. עם הוספה של קונקשנס רלוונטיים אנחנו נוכל לפרסם בצורה אורגנית ובכל זאת להגיע ישירות אל קהל היעד.

  1. ניוזלטר בלינקדאין:

לכל משתמשי לינקדאין יש גישה ליצירת ניוזלטר בפלטפורמה. למה זה כל כך כדאי? בניגוד לאיסוף כתובות מייל דרך פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, הצעת מדריך במתנה או קידום אירוע אונליין שמטרתו לאסוף כתובות מייל, בלינקדאין פשוט מזמינים את כל מי שנמצא ברשת הקשרים שלכם, ומי שיאשר יקבל מייל אוטומטי בכל פעם שתעלו תוכן חדש. זה חוסך את הצורך לעבוד עם מערכת דיוור למשלוח מיילים, שמצריך עלויות וזמן יקר.

איך פותחים ניוזלטר בלינקדאין?

  • היכנסו לחשבון הלינקדאין בראש עמוד הבית.
  • ליד האופציה ליצירת פוסט תופיע האפשרות "כתוב מאמר" ("Write article").
  • לחצו על התפריט הנפתח "נהל" ("Manage") ליד הפינה הימנית העליונה ובחרו "צור ניוזלטר" ("Create newsletter")
  • משם, תנו שם לניוזלטר, הגדירו את תדירות הפרסום והתחילו לפרסם את המאמרים שלכם.

ניוזלטר קבוע מאפשר לשמור על קשר עם העוקבים והלקוחות ובכך מחזק את הנאמנות ומעודד אותם לצרוך שוב ושוב. בנוסף, תמצאו שם כלי ניתוח מתקדמים שמסייעים לעקוב אחר הביצועים ולבצע התאמות בהתאם.

 

 

 

 

About מאיר עשת

נגישות