היתרון של הפתרון בולט במיוחד ברכבים חשמליים: ״יצרניות הרכב והספקים בוחנים דרכים לחסוך בכוח העיבוד ולהגביר את יעילות צריכת האנרגיה. וירטואליזציית המכשירים של HARMAN עושה בדיוק את זה, באמצעות איחוד הפונקציונליות על גבי ערכת שבבים אחת״
מאת: מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל
ככל שהמכוניות שלנו הפכו למחוברות יותר, כך הן גם נעשו מסובכות יותר. בשנים האחרונות, מספר המחשבים (ECU) המותקנים במכוניות גדל משמעותית. הרחבה זו יוצרת מורכבות ומקשה על חיבור מערכות ומכשירים כדי לספק חוויה דיגיטלית שקופה לצרכנים, תוך שמירה על רכבים מאובטחים ובטוחים. כדי להתמודד עם האתגר השיקה HARMAN פתרון לווירטואליזציה של מערכות לרכבים מקושרים (Device Virtualization for Connected Vehicles) שמאחסנת סביבות שונות על אותה חומרה. פיתרון הווירטואליזציה נועד להפחית עלויות ולשפר את הביצועים תוך הבטחת אבטחה ובטיחות.
ב- HARMAN מאמינים שעם העלייה באימוץ של הפיתרון, עד סוף שנת 2021 הוא יופעל באינספור רכבים ברחבי העולם, בין השאר, בשל היותו מוטמע כחלק מערכת השבבים לרכב של סמסונג (Exynos). היות ומדובר בפתרון שאינו מוגבל לחומרה או תוכנה מסויימים, הוא תומך ביצרני סיליקון רבים ובסביבות תוכנה מגוונות, מה שמאפשר ליצרניות מכוניות מובילות חופש בחירה מוגבר בבחירת רכיבים אלה.
הפתרון מאפשר לאחד מספר פונקציות מתקדמות לרכב וציוד היקפי לחומרה שנוהלו בעבר ממחשבעם שונים למערכת שליטה אחת, תוך הגדלת היעילות, שיפור האבטחה וחווית הנהיגה, הפחתת משקל הרכב ושיפור עלות הרכיבים ועלויות אחזקה.
לפתרון שמציעה HARMAN יש מספר שימושים מרתקים. כך לדוגמה, ברכב עם מספר תצוגות ברחבי תא הנהג, הפעלת וירטואליזציה יכולה לאפשר הצגת מידע בדיד במסכים נפרדים הממוקמים במספר חלקים שונים של הרכב. היתרון לנהגים ולנוסעים הוא משמעותי – מסכים מרובים יכולים לספק חוויה מרתקת עם מידע ובידור הזמינים בהישג יד לכל נוסע. שירות מיפוי עשוי להיות מוצג על גבי תצוגת ראש מלמעלה, בעוד שניתן להציג אפשרויות האזנה ומטא-נתונים הקשורים לקונסולה המרכזית – כל זאת בזמן שתוכן מולטימדיה משודר במושב האחורי להנאת הנוסעים.
היכולת של וירטואליזציה של מכשירים לאחד את כל הפונקציונליות הזו לחומרה אחת, מאפשרת שיפור מבחינת העלות, צריכת האנרגיה והמורכבות – בעוד שחווית הקישוריות מהירה ומהנה יותר עבור הצרכנים. וירטואליזציה של מכשירים מבטיחה כי כלי הרכב יהפכו למרכזי מידע, בידור וקישוריות.
נהיגה חצי-אוטונומית
עם הגדילה במורכבותן של תכונות מערכות העזר לנהג, ה- ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems) ורכבים אוטונומיים שכבר לחלוטין נראים באופק, כלי רכב יחייבו הרצת מספר תוכנות בו זמנית על רוחב הפס, תוך הבטחה שניתן יהיה לחבר ולשלב יישומים אלה. כדי להבטיח שתוכנות אלה יוכלו לפעול בצורה חלקה, כלי רכב ידרשו יותר כוח מחשוב שאינו מעלה את משקל הרכב, או מפריע ברמת העיצוב.
כלי רכב חשמליים
מכיוון ש -40% מהרכבים על הכביש יהיו חשמליים עד שנת 2030, יצרניות הרכב והספקים בוחנים דרכים לחסוך בכוח העיבוד ולהגביר את יעילות צריכת האנרגיה. וירטואליזציית המכשירים של HARMAN עושה בדיוק את זה, באמצעות איחוד הפונקציונליות על גבי ערכת שבבים אחת. פרקטיקה זו מפחיתה את המשקל ובכך מפחיתה את צריכת החשמל, מה שחיוני לרכבים חשמליים כיום ובעתיד.
באמצעות וירטואליזציה של מכשירים, יצרני כלי רכב חשמליים לא יצטרכו להתפשר על הניסיון והביצועים, מה שיעניק להם גמישות בחיבור מספר מכשירים ויישומים תוך חיסכון בכוח החישוב – מה שמאפשר לרכבים חשמליים למקסם את צריכת האנרגיה תוך עמידה בציפיות הצרכנים. טכנולוגיית התקן הווירטואליזציה ברכב מבית HARMAN מאפשרת הרצת מערכות הפעלה מרובות על פלטפורמת חומרה אחת, בבטחה ובבידוד מלא, וכבר תומכת בעתיד שבו ישנם כלי רכב מחוברים, אוטונומיים וחסכוניים באנרגיה.