שבת , אוקטובר 5 2024
Home > נושאים בכותרות > SMART CAR > שבוע EcoMotion 2021 HARMAN: אנו בדרך למציאות בה מכוניות מקושרות יוכלו לדבר אחת עם השנייה, עם תשתיות הכבישים ועם הערים שמסביב

שבוע EcoMotion 2021 HARMAN: אנו בדרך למציאות בה מכוניות מקושרות יוכלו לדבר אחת עם השנייה, עם תשתיות הכבישים ועם הערים שמסביב

המכוניות המקושרות שיגיעו בקרוב אל כבישי ארצנו, מתוגברות בטכנולוגיית ענן, 5G ו- V2X, יתרמו לא רק לבטיחות הנוסעים והורדת העומסים בכבישים, אלא גם יתרמו לחוויית הנסיעה החדשה  

בעתיד הלא רחוק, קישוריות של כלי רכב, תאפשר לכל מכונית על הכביש לקבל ולשדר מידע מהסביבה ואל הסביבה, בין אם מדובר במכוניות אחרות, תשתיות כביש, דוגמת מערכות שילוט ורמזורים ורכיבי תשתיות שונים. ״הנהנים המידיים יהיו הנהגים שיכולו לנסוע בצורה בטוחה יותר, חלקה יותר ותוך התאמה לתנאי הכביש, חבריהם הנהגים האחרים, מזג האוויר וכד׳״, אומרת הדס טופור כהן, מנהלת קבוצת המוצר ופיתוח עסקי לפתרונות OTA & Cybersecurity, בחברת HARMAN.

הדס טופר כהן. צילום סיוון פארג'

לדברי טופור כהן, מרצה אורחת בכנס EcoMotion 2021 שנפתח היום (18 במאי), הרשויות שבכבישיהם ייסעו הרכבים המקושרים, יוכלו מצידן לנהל אופטימלית את רשת הכבישים, לחלק נכון יותר משאבים ועלויות, להגביר שוויוניות בין המשתמשים השונים בכבישים, לווסת תנועה, לדווח על סכנות ותקלות ולייעל את התנועה הצפופה ולהורדת הגודש התחבורתי. מחקר שערך מרכז אפקה לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה עבור המדען הראשי, העריך כי יישומים מבוסס V2X (Vehicle to Everything) מאפשרים ניצול מרבי של היצע התשתיות באמצעות הקטנת המרחק בין הרכבים הנעים והנעת כלי רכב במהירות אופטימלית. להערכת המחקר, התועלות מהטמעת V2X נמצאת בצמצום עמידה בפקקים, חסכון בדלק, הקטנת זיהום האוויר ושיפור הבטיחות בדרכים וכל אלה מסתכמים בכ-9 מיליארד שקל בשנה.

טופור כהן אומרת כי יחידות ״קישוריות״ שיפוזרו בנדיבות לצדי הדרכים ובמיוחד עם התפתחות ה-5G הן מרכיב קריטי בהגעה לעתיד הוורוד הזה. ״ב- HARMAN אנו מסייעים ליצרני רכב לבחון ולשקול כיצד ניתן לספק לנהגים ולנוסעים את חווית המכוניות המקושרות, כך שמכוניות יוכלו להתחבר ולתקשר יותר ויותר לעולם הסובב אותן. אנו מתמקדים במתן יכולות התומכות במגוון גדל והולך של מקרי שימוש שמדגימים בטיחות ויעילות משופרים, כולל ה- TCU הראשון בעולם המוכן ל- 5G , כדי לענות על הצורך ביצירת מכוניות בטוחות ומקושרות. לאחרונה אף רכשה HARMAN את חברת Savari   שפורסת פתרונות חיישני V2X וניתוחים מבוססי edge עבור תחומי האוטומוטיב והתשתיות החכמות, כולל קישור מכוניות לתשתיות, מכוניות לסמארטפונים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, מכוניות למכוניות ותשתיות למכשירי טלפון ניידים כש- HARMAN בונה את התשתית כשירות ליצרני הרכב״.

טופור כהן מעריכה שמכיוון שהצרכנים ממשיכים להגביר את הציפיות לקישוריות, הם ידרשו חוויות דיגיטליות המתחברות בכל ההיבטים בחייהם – כולל במכוניותיהם. ״ בעוד 10 שנים הרכב יצטרף לרשימת המכשירים הדיגיטליים שלנו, ויאפשר לנו מעבר חלק בין המכשירים השונים, והחוויות הדיגיטליות שהן יספקו״.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה החברה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

About מאיר עשת

Check Also

פתרון HARMAN Ready Care שפותח בישראל זכה בפרס החדשנות של Fast Company על יכולתו לשפר את בטיחות ורווחת הנהג

הטכנולוגיה של Ready Care כוללת חיישני רדאר ומצלמה בתדרי אינפרה אדום שמספקים נתוני נשימה ודופק …

נגישות