מאת: שי מרון, TECHREVIEW-Pro
׳עידן הקורונה׳ לא פסח גם על חברת Epson, מובילה טכנולוגית גלובלית שמקשרת אנשים, התקנים ומידע באמצעות הטכנולוגיות והמוצרים שלה, ביניהם: מדפסות, ומקרנים לבית ולמשרד, סורקים ועמדות קופה וגם רובוטים תעשייתיים. שיחה עם יאסונורי אוגאווה, נשיא ומנכ״ל החברה, על טכנולוגיה ובעיקר על מהפך הקיימות של החברה
יאסונורי אוגאווה, נשיא ומנכ״ל Epson העולמית, מודה שהשנתיים האחרונות היו לא קלות. ״המוצרים שלנו נמכרו היטב, אבל נאלצנו להתמודד עם השפעות הקורונה, כולל עם בעיות אספקה ובעיות לוגיסטיות מתמשכות״. המטרה של Epson הוא אומר היא לא לרדוף אחרי רווח לטווח קצר, אלא למנף את הטכנולוגיות של החברה כדי לעשות הבדל אמיתי בחברה, באמצעות אימוץ ודחיפה של תחום הקיימות ועל ידי טיפול בבעיות אמיתיות שהלקוחות שלנו מתמודדים איתן. הקשיים המתמשכים השנה לימדו אותי שאנחנו בהחלט מתקדמים בכיוון הנכון ושהחברה תשגשג בטווח הארוך אם נמשיך בדרך זו:.
כיצד הגיבו אתרי החברה והמפעלים שלכם לאתגרים של עידן הקורונה?
״היינו צריכים לחשוב מחדש לחלוטין על הדרך שבה אנחנו עובדים מהמשרד ועד לקומת המפעל. בעבר שלחנו מספר רב של מהנדסים למפעלים שלנו באסיה כשהשקנו מוצרים חדשים, אבל נאלצנו לחדש כשזה הפך לבלתי אפשרי. חינוך הצוות המקומי שלנו מרחוק לניהול התהליכים השונים הגביר את החוזק הכללי שלנו. היינו צריכים לחדש גם באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות בצד השיווק והמכירות כאשר לא יכולנו להשתמש יותר בשיטות מסורתיות כמו תערוכות״.
יש מחקר חדש או חידוש מעניין?
״היינו עסוקים בתקופה החולפת במיקוד מחדש של כל החברה שלנו בטיפול בבעיות חברתיות כמו קיימות ושמירה על כדור הארץ. השקענו זמן ומאמץ רבים בניסיון להבין את השווקים שלנו ואת המגמות העתידיות שלהם, וביצירת מוצרים ושירותים שיעזרו לפתור בעיות אמיתיות כדי להפוך לחברה בת קיימא יותר. דוגמה אחת היא שימוש בטכנולוגיית הסיבים היבשים שלנו כדי ליצור חומרים אלטרנטיביים שאינם פלסטיים שיתרמו להפחתת פליטות הפחמן.
Epson מציעה פתרונות דפוס דיגיטליים העונים על צרכי הלקוחות, עם מוצרים ושירותים שנועדו להפחית הן את טביעות הרגל הסביבתיות של הלקוחות והן את העלויות שלהם, למשל באמצעות מארזי דיו בתפזורת שמייצרות פחות פסולת ומסייעות להפחית את עלויות הדיו. בנוסף לפתרונות ההדפסה האיכותיים שלנו, פיתחנו פתרונות תוכנה שיאפשרו ייצור מבוזר. לקוחות המשתמשים בפתרונות שלנו יוכלו לייצר קרוב לשוק באותן רמות גבוהות של איכות במספר מיקומים״.
אוגאווה אומר כי הוא מאמין שחלק מתפקיד החברה הוא לשכנע את השוק שבאמצעות השימוש במוצרים של Epson, הוא תורם לעתיד טוב יותר. ״דוגמה לכך היא קיימות. אני מאמין בתוקף שרוב הצרכנים מודאגים מהסביבה ויבחרו במוצרים שיתרמו לקיימות של כדור הארץ. אני מאמין שצרכנים שמאמינים בקיימות ובשמירה על הקיים ישקיעו זמן וכסף בחברות שמנסות לעשות טוב לעולם״.
תן דוגמה לפעולות בר קיימא שביצעתם בשנה האחרונה?
״כל החברה שלנו ממוקדת כיום בקיימות. בתור התחלה, התחייבנו לחזון הסביבתי החדש שלנו ולהפוך לחברה עם אפס פליטות פחמן ולהפסיק להשתמש במשאבים תת-קרקעיים שאינם מתחדשים עד 2050. נשקיע 100 מיליארד ין יפני עד 2030 כדי לסייע בכך. התחלנו בתוכנית שאפתנית הכוללת את השינוי של כל האתרים שלנו ברחבי העולם והעברתם לחשמל מתחדש עד 2023. שנית, אנו משתמשים בטכנולוגיות היעילות, הקומפקטיות והמדויקות שלנו, כגון טכנולוגיית הדפסה נטולת חום, לאורך כל מגוון המוצרים שלנו, וכדי לעזור להפחית את טביעות הרגל הסביבתיות של הלקוחות שלנו. שלישית, אנו מפתחים טכנולוגיות סביבתיות כגון טכנולוגיית הסיבים היבשים שלנו כדי ליצור חומרים חדשים שמקורם טבעי (ללא פלסטיק).
בשנת 2021, ערכנו סקר עולמי בשם Epson Climate Reality Barometer כדי לחקור את עמדותיהם של אנשים לשינויי אקלים ברחבי העולם. בסקר גילינו פער משמעותי ומדאיג בין התפיסות לגבי שינוי האקלים לבין חומרת מצב החירום: אחוז גבוה של הישראלים מתכחש למשבר האקלים שכולנו עדים לו מסביב לנו ומאמין שהטכנולוגיה היא היא המושיע הגדול. הסקר מגלה פער מסוכן בין מציאות האקלים כפי שבני האדם חווים אותה ביום יום לבין האופן שבו אנשים מבינים מהן השפעותיה הקטסטרופליות של מציאות זו. אנו מאמינים שחובה על חברות כמו Epson להשתמש בסקרים מסוג זה כדי להזהיר אנשים מפני הסכנות המיידיות שעומדות בפני כדור הארץ, ולהציע פתרונות מעשיים ברי קיימא שהם יכולים לשלב בחיי היומיום והעבודה שלהם״.
סרטון