הסטארטאפ InsightCat רוצה לחולל שינוי בתחום ה-Full Stack Monitoring, הוא עושה את זה בעזרת פיתוח הכולל בתוכו יכולות ניטור מקיפות למערכות המיחשוב שבארגון, וטכנולוגיית AI אשר יודעת לנבא תקלות עתידיות. InsightCat הוקמה בתחילת שנת 2020 על ידי מיכאל פישמן המכהן כמנכ"ל וולדימיר מייבורודה המכהן כ-CTO. החברה הצליחה לגייס מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מספר חודשים בודדים לאחר ההקמה שלה.
פישמן ישב לספר לנו איך החברה אשר הוא עומד בראשה, משנה את תחום ה-Full Stack Monitoring.
מהו האתגר הקיים היום בענף ה-Full Stack Monitoring ואיך אתם פותרים אותו?
"תחום ה-Full Stack Monitoring הוא תחום חדש הכולל בתוכו רק שחקני נישה. מה שמאפיין היום את השוק הזה, שכל החברות הפעילות בו, מציעות ניטור המתאים רק לחלק מסוים במערכות המיחשוב הארגוניות. למשל, יש חברות המציעות רק את אחד מהתחומים הבאים: ניטור תשתיות, ניטור לוגים, ניטור אפליקציות, ניטור שגיאות בקוד ו-Synthetic Monitoring. מה שמייחד את InsightCat, שאנחנו מציעים פתרון ניטור מלא עבור שירותי ענן, רשתות סגורות ומאגרי מידע. הטכנולוגיה שלנו כוללת מערכת AI מתוחכמת, שלא רק יודעת להגיד איפה יש עכשיו תקלה, היא גם יודעת לזהות היכן בקרוב תתרחש תקלה ובאיזה חלק של המערכת היא תפגע. ב-InsightCat אנחנו מונעים תקלות טכניות, אנחנו מונעים Downtime וקריסות, וגם מאפשרים לחברות לתכנן את ה-Capacity שלהם.
"כל הטכנולוגיה שלנו מבוססת על שירותים של אמזון ווב סרוויס AWS. אנחנו משתמשים בשירות האחסון Amazon S3, Amazon Elastic Kubernetes Service -שירות לניהול Kubernetes המאפשר להריץ עליו EKS Clusters באמצעות AWS Fargate – שירות מיחשוב ללא שרת ל-Containers. בנוסף, אנחנו גם משתמשים ב- Amazon ElastiCache, שירות המאפשר לנו לשמור נתונים בזיכרון בצורה מהירה. בקרוב גם נתחיל להשתמש ב-Amazon SageMaker אשר מספק יכולות בנייה, הטמעה ואימון של מודלים ב-Machine Learning בצורה מהירה ופשוטה".
מהיכן הגיע הצורך לפתח את המוצר שלכם?
"אני עוסק בתכנות כבר 15 שנה, כאשר במהלך העבודה שלי ראיתי עד כמה יש צורך בפתרון שמכסה את כל צורכי הניטור בארגון. הפתרון הקיים היום הוא רכישה של מספר כלים מגופי צד שלישי, אותם צריך לחבר יחדיו וזה עדיין לא יהיה מספיק טוב כמו המוצר שלנו. אני זוכר שבאוגוסט 2019, כאשר עבדתי בחברה אחרת, אמרתי לעצמי שהגיע הזמן לפתור את האתגר הזה ולבנות מוצר שיעשה את זה בצורה הכי טובה שיש. מכיוון שיש לי ניסיון עבר בעבודה עם סטארטאפים, שהפכו לחדי קרן, החלטתי לצאת לדרך עצמאית ולהקים את InsightCat".
מי הלקוחות שלכם?
"יש לנו היום לקוחות מתחום השיווק האינטרנטי, ייעוץ טכנולוגי וחברות תשתיות. מדובר בחברות המקיימות את הניסוי הראשוני עם הטכנולוגיה שלנו, כאשר אנחנו מתכננים לצאת עם השירותים שלנו בתקופה הקרובה בצורה מסחרית. כבר עכשיו אנחנו נמצאים בשיחות עם לקוחות נוספים, להם נציע את השירות ברגע שנסיים את הניסויים שלנו.
"דוגמא ליכולת אפשרית של השירות שלנו יכולה להתבצע בחנות אינטרנטית אשר מחזיקה חצי מהשירותים שלה בענן והחצי השני בדאטה סנטר פיזי. בעל החנות יכול לצפות באמצעות דשבורד בכל ה-Inventory הקיים, מה העומס בו, כולל קבלת התראות על תקלות, בעיות במהירות וגם התראות על מה הולך לקרות עם השירות, למשל, אם הוא לא ינקה מקום בדיסק, בעוד יומיים השרת שלו ימות. המערכת גם יכולה להצביע שבימי שלישי יש 1,000 איש שקונים מוצרים וביום שלישי האחרון היו 750 איש. המערכת תתריע שיכול להיות שהסיבה לכך היא תקלה מסוימת בשרת".
מדוע בחרתם להשתמש בשירותים של אמזון ווב סרוויס AWS?
"פיתוח המוצר שלנו מבוסס על השירותים של אמזון ווב סרוויס AWS, כאשר הם מספקים לנו את שירותי האחסון וכוח המיחשוב הרב הדרוש לנו בענן. השימוש בשירותי ענן של אמזון ווב סרוויס AWS, חוסך לנו את העלויות הדרמטיות בהקמה של שרתים מקומיים אצלנו, כאשר אנחנו משתמשים ב-AWS Lambda להרצת תהליכי חישוב Serverless. כמו כן, השתתפנו בתוכנית הסטארטאפים Builder Space של אמזון ווב סרוויס AWS, אשר סיפקה לנו פגישות עם אנשי תוכנה וארכיטקטורה וגם עזרה לנו בהכוונה שהיא נתנה, כאשר היינו צריכים ייעוץ של מומחי טכנולוגיה, הנגשה של כלים ובניית תוכנית עסקים, פגישות עם קרנות ואנשים מובילים בתעשייה".