״חדשנות היא לא רק ׳הוספת תכונות׳ למוצר כזה או אחר, או לפתרון כלשהו; מדובר ביצירת חוויות חדשות, מענה לצרכים שלא נענו, והגדרה מחדש של מה אפשרי. זה הכוח המניע״, אומר Suat Ozsoy, מ-Epson, ולא שוכח לאזכר גם כמה סיפורי הצלחה וכן, גם פילוסופיות יפניות
מאת: Suat Ozsoy, סגן נשיא לתפעול מסחרי ב- Epson META-CWA
עם החזון שלה והראייה קדימה, ישראל היא אחד השווקים (והיצרנים) הדינמיים בעולם של חדשנות טכנולוגית, כשהיא מציעה לשחקנים בתעשייה הזדמנויות צמיחה יוצאות דופן. בנוף התחרותי הזה, הן בתוך המדינה והן מחוצה לה, בזירה הגלובלית, חברות מגלות מהר כי הן חייבות להמציא ללא הרף פתרונות נועזים כדי לפתח את ההצעות והפתרונות שלהן – אם הן רוצות לשמור על מובילות בשוק.
חדשנות היא לא רק ׳הוספת תכונות׳ למוצר כזה או אחר, או לפתרון כלשהו; מדובר ביצירת חוויות חדשות, מענה לצרכים שלא נענו, והגדרה מחדש של מה אפשרי. זה הכוח המניע מאחורי הקידמה, עיצוב תעשיות, הגדרה מחדש של אפשרויות ושיפור חיים. הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר, ולכן חדשנות חיונית לחברות כדי להישאר רלוונטיות, תחרותיות ומשפיעות.
ב-Epson, כל מה שאנחנו עושים הוא מתוך מחשבה על המשימה שלנו – להעשיר את חיי הלקוחות שלנו ולעזור ליצור עולם טוב יותר באמצעות חדשנות יעילה, קומפקטית ומדויקת. ההתחייבות הזו מומחשת בהתקדמות החלוצית שלנו, בתחומי ההדמיה השונים, בהקרנה והבדפסה. כך לדוגמה, מקרני ה- 3LCD שלנו, הביאו עימם מהפיכה בהסתכלות על מקרנים, הן לקולנוע הביתי והן להקרנות מקצועיות ומסחריות, והם מציעים לכל אורך קו המוצרים צבעים חיים וטבעייםועדינים לעיניים. הם חסכוניים באנרגיה ומפגינים אמינות ללא תחרות למשך שנים של ביצועים עקביים.
בתחום אחר, בשנת 2010, חוללנו מהפכה בתעשיית הדפוס עם מדפסות ה- EcoTank, פתרון משנה משחק, שהביא לשוק בו שלטו יצרניות מדפסות הזרקת דיו המצויידות במחסניות דיו יקרות ומזהמות, פתרון נטול מחסניות שבמרכזו מדפסות המצויידות במכלי דיו שניתנים למילוי. חידוש זה הפחית את פסולת הפלסטיק על ידי ביטול הצורך במחסניות דיו חד פעמיות והציע חיסכון משמעותי בעלויות – עד תשעים אחוז בעלות הדיו – תוך אספקת דיו בתהליך הרכישה עצמו שיכול להספיק עד שלוש שנים מתחילת השימוש במדפסת. מהלך זה זה מונע כיום ממיליוני קילוגרמים של פלסטיק להגיע למזבלות, נתון שהופך את המדפסות הללו לבחירה בת קיימא יותר עבור הלקוחות, הן מבחינה סביבתית והן מבחינה כלכלית.
אימוץ טכנולוגיות מתקדמות
תחרות בשוק, התקדמות טכנולוגית מהירה ושינויים בציפיות הצרכנים הם המניעים העיקריים של חדשנות המוצר. כדי להישאר בקדמת העקומה, חברות חייבות לאמץ טכנולוגיות מתפתחות, כמו בינה מלאכותית, ולהישאר קרוב ללקוחות שלהן. צריכים על הדרך גם להשקיע במחקר ופיתוח (מו"פ) ולטפח תרבות של חדשנות בארגונים.
עם זאת, עסקים מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים נפוצים מסוימים כאשר מנסים לחדש, כגון אילוצי משאבים, חשש מלקיחת סיכון והתנגדות שוק לשינויים. ניתן להתגבר על מכשולים אלו באמצעות אסטרטגיית חדשנות חזקה, חשיבה ״מנהיגותית״ ונכונות לקחת סיכונים מחושבים.
ב-Epson META-CWA, אליה שייכת גם ישראל, המשימה שלנו היא לספק מוצרים טכנולוגיים יצירתיים המשרתים טוב יותר את הלקוחות שלנו, מה שהופך את החדשנות לעדיפות עליונה. המחויבות שלנו ליצירתיות ולאתגר מלבה את הרצון שלנו לעלות על הציפיות. ברחבי העולם, Epson משקיעה כ-1.14 מיליון אירו במו"פ מדי יום ומעל 770 מיליון אירו כדי לקדם חדשנות בת-קיימא ולהפוך לחברה שאינה מייצרת פחמן בכל מפעליה ופועלת ללא שימוש במשאבים תת-קרקעיים (גז, פחם, נפט) עד 2050.
פרסים, פרסים, פרסים
התוצאות מדברות בעד עצמן. Epson זכתה בפרסים מרובים בפרסי העיצוב של Red Dot לשנת 2024, כולל פרסי Best of Best בקטגוריית עיצוב המוצר עבור עיצובים המעשירים את חייהם של אנשים וחברה.
ההתמקדות שלנו בחדשנות היא חיונית להשגת היעדים ארוכי הטווח שלנו, לא רק עבור הלקוחות שלנו אלא גם עבור הפלנטה שלנו. השורשים היפניים שלנו מבוססים על מסורת חזקה של ייצור מוצרים יוצאי דופן ממשאבים סופיים על ידי דבקות בפילוסופיות המשותפות שלנו של Sho-Sho-Sei (קומפקטי, מדויק ויעיל) ומונוזוקורי (האמנות והמדע של הייצור). אימצנו את הקיימות כאבן הפינה של אסטרטגיית חדשנות המוצר שלנו, תוך התגברות על אתגרים הקשורים להשפעה על הסביבה ועמידה בדרישת הצרכנים לפתרונות טכנולוגיים בעלי מודעות אקולוגית.
מדפסות הזרקת דיו ללא חום של Epson, המופעלות על ידי טכנולוגיית MicroPiezo שפיתחנו, מפחיתות את צריכת האנרגיה ופליטת CO₂ עד 83% בהשוואה לטכנולוגיית הלייזר. על ידי ביטול חום מתהליך הזרקת הדיו, חידוש זה מקצץ בשימוש באנרגיה, משפר את האמינות ומאיץ את מהירויות ההדפסה. טכנולוגיית Heat-Free גם ממזערת בזבוז ומאפשרת הדפסה באיכות גבוהה על חומרים מגוונים, מציבה סטנדרטים חדשים להדפסה בת קיימא ויעילה בבתים ובעסקים.
בסך הכל, המוצרים שלנו נועדו לענות על הצרכים של כל הלקוחות שלנו – אנשים פרטיים ועסקים כאחד – תוך שהם עוזרים להם להתיישר עם יעדי הקיימות שלהם.
לאחרונה, קיבלנו דירוג פלטינום לקיימות מ-EcoVadis, מה שמציב אותנו בין 1% החברות המובילות בתעשייה שלנו ברחבי העולם. אנו גאים בכך שהלקוחות שלנו חולקים את המחויבות שלנו לבניית סביבה בריאה יותר.
אנו גם רודפים באופן פעיל אחר חדשנות פתוחה, תוך שיתוף פעולה עם חברות וארגוני מחקר אחרים כדי להאיץ יצירת ערך חדשה. אנו מאמינים בתוקף בכוחה של חדשנות להעשיר את חייהם של אנשים ולעזור ליצור עולם טוב יותר; זו הסיבה שאנחנו כל הזמן מדמיינים מחדש את מה שהטכנולוגיה יכולה לעשות עבור צרכנים, עסקים וכדור הארץ.
כדי להישאר תחרותיים, חברות חייבות לאמץ חשיבה קדימה שמתייחסת לחדשנות כתהליך מתמשך, המונע על ידי צרכי הלקוח והתקדמות טכנולוגית. רק אלו שמתעדפים חדשנות במוצר יובילו את הדרך בעיצוב העתיד.