ומחפשים את הסטארטאפים הישראלים שיסייעו במשימה
רוברט קמפף, סגן נשיא פיתוח עסקי ב-HARMAN, מגיע השבוע לישראל לקיים סבב פגישות עם סטארטאפים ישראלים שיכולים להשתלב במסגרת הגלובלית של החברה. ״השותפויות המוצלחות שיש ל-HARMAN עם יצרניות רכב מובילות בעולם מאפשרות לטכנולוגיות ישראליות, להגיע למיליוני נהגים ונוסעים ברחבי העולם ולהעצים את רווחת המשתמש״
חברת האוטומוטיב HARMAN International, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמקדת בטכנולוגיות מחוברות לרכב, סימנה את חויית הנהג ברכב (In Cabin) כאחד מתחומי המיקוד החמים וכתחום בצמיחה. לאחר שצירפה אליה החברה לא מכבר את הסטארטאפ הישראלי CAARESYS, מגיע השבוע לכנס אקומושן שייערך בתל אביב, סמנכ״ל בכיר בחברה, במטרה לאתר את ה׳חיבור׳ הבא.
״על פי נתוני חברת המחקר TMR, עד 2031, היקף השוק יגיע לכ- 148.1 מיליארד דולר. אנו רואים כיום יותר ויותר יצרני רכב שמשקיעים סכומי עתק בחויית הלקוח/הנהג״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל, שבמתחם שלה בהוד השרון מפתחת החברה לא מעט מהחידושים שמיליוני נהגים ייחשפו אליהם בקרוב. ״בין אם מדובר במסכים גדולים, סאונד איכותי, אמצעי עזר ובטיחות ואפילו חנויות אפליקציות , יש כאן חוט מקשר: ההתאמה האישית של סביבת הנהג – לנהג ולנוסעים. אין ספק, מדובר כאן במהלך שובר שוויון אמיתי״.
בספטמבר 22 הודיעה HARMAN על רכישת CAARESYS, חברת סטארטאפ ישראלית המפתחת טכנולוגיית חישת רדאר בתא הנוסעים מבוססת רדאר. כיום, הפתרון שלה משולב במערכת ה-Ready של החברה שמסייעת בשיפור הבטיחות והפחתת המתח של הנהג. המערכת משלבת אלגוריתמים חכמים של לימוד מכונה ונתונים מחיישני הרדאר הממוקמים בתא הנהג והיא מספקת נתונים על מידת עייפותו וריכוזו של הנהג בכביש. הפתרון חיזק את היצע הפתרונות לרכב של HARMAN, תוך התבססות על פתרונות תא הנהג הדיגיטלי ועל המערכות המתקדמות תומכות הנהיגה (ADAS) של החברה.
במסגרת שבוע ״אקומושן 2023״, אליו תתכנס תעשיית האוטומוטיב הישראלית ב-23 במאי, יקחו חלק איליה סלואוץ, לשעבר מייסד שותף ומנכ"ל CAARESYS וכיום דירקטור בחטיבת ה-ADAS של HARMAN ישראל. יחד עימו יקחו חלק במפגש גם מיכל גבע ורוברט קמפף, סגן נשיא פיתוח עסקי חטיבת ADAS/נהיגה אוטונומית ב-HARMAN, שמגיע לקיים סבב פגישות עם סטארטאפים ישראלים נוספים שיכולים להשתלב במסגרת הגלובלית של החברה. ״השותפויות המוצלחות שיש ל-HARMAN עם יצרניות רכב מובילות בעולם מאפשרות לטכנולוגיות ישראליות, דוגמת זו שלנו, להגיע למיליוני נהגים ונוסעים ברחבי העולם ולהעצים את רווחת המשתמש״, אומר סלואוץ.
״בעבר מערכת ההנעה של הרכב (רכיבים כמו מנוע, רכיבי תמסורת, ציריות וכד׳ שדאגו לתנועה של הרכב) היו גורם מבדל עבור מותגי הרכב. כיום אחד הגורמים המבדלים המרכזיים הוא החוויה בתוך תא הנהג. וכאן אנו נכנסים לתמונה: אנו יכולים להציע חוויות מבוססות סאונד ווידאו כמו גם קישוריות שמביאה טונות של תכנים לתוך האוטו״, אומרת גבע, ״וכאן הצוות בישראל משחק וישחק תפקיד חשוב. HARMAN מכירה בכך שישראל היא מקום מצויין למציאת חדשנות ואין לי ספק שחלק מהפתרונות העתידיים שישולבו במכוניות העתיד הקרוב יגיעו מרכישות חדשות כאן״.