יום שלישי , נובמבר 19 2024
Home > WORLD > הסטרטאפ שמרכז כמה עולה הענן

הסטרטאפ שמרכז כמה עולה הענן

עם השימוש הגובר בשירותי ענן גם בחברות טכנולוגיה וגם בחברות אחרות, עולה הצורך בקבלת מידע שוטף לגבי העלות של שירות הענן. ישבנו לשיחה עם יואב גולוב, מנהל השיווק של החברה כדי להבין איך הפתרון שלהם יכול לעזור לחברות לגלות את העלות של שירותי הענן שלהן.

 איך היום מנהלים את המעקב אחר הוצאות הענן?

רועי רבהון, מנכ״ל ומייסד Finout. צילום ירין טאראנוס

"יש ניסיון של חברות להבין יותר ויותר את סעיפי העלות של שירותי הענן. בשנים האחרונות עם העלייה במורכבות של שירותי הענן ומגוון השירותים שהם מציעים, יש תחום חדש שהתפתח שנקרא FinOps שמשלב בין הצד הפיננסי לבין הצד התפעולי של ה-DevOps. התפקיד החדש הזה מגשר בעצם בין מחלקת הפיננסים, לבין המחלקה הטכנית שצריכה לספק מידע פיננסי. אבל מדובר עדיין בתחום בהתהוות, בחברות רבות אין עדיין בעלי תפקיד כאלו. כך שלמעשה מנסים לייצר איזו תמונה חלקית של ההוצאות או לעבוד על סמך הערכות בלבד בלי מידע מדויק".

 וכאן נכנס הפתרון של FinOut למעשה.

"בדיוק. אנחנו מתחברים לכל שירותי הענן שהארגון משתמש בהם, מדובר בתהליך של חמש דקות, שהוא נעשה על ידי הלקוח בצורה פשוטה ואפשר גם לחבר שירותים נוספים כמו שירותי ניטור שונים. אנחנו תומכים היום בכל שירותי הענן המובילים ובמספר רב של שירותי ניטור ומוסיפים כל הזמן שירותים חדשים. מהרגע שהמידע מתחיל לזרום למערכת היא יודעת להציג אותו בלוחות מחוונים (דשבורדים) בצורה אוטומטית שמספקים מיידית מידע מקיף, שלם ומותאם לכל מחלקה לפי הצרכים שלה. מנהלת הפיתוח יכולה לראות מה העלויות של פיתוח פי'צר חדש מבחינת שירותי הענן שהוא צורך, ומנהלת הכספים יכולה לראות מה העלויות של לקוח בחתכים מסוימים. אנחנו יודעים לספק גם מידע שהוא מידע שוטף לצורך התנהלות ומעקב, לדוגמא השירות הזה פתאום עולה לנו יותר, האם זה בגלל תוספת לקוחות או שיש פה איזה באג שצורך שירות ענן מעבר לנדרש. ואנחנו יודעים לספק גם מידע עסקי".

 למה הכוונה במידע עסקי?

"אנחנו יודעים להראות מה העלות של לקוח מבחינת שירותי ענן. לדוגמא סטרטאפ שיש לו היום 100 לקוחות וגייס השקעה, רוצה לדעת מה יהיו העלויות שלו בעוד שנה. אפשרות אחרת המערכת שלנו יודעת להציג את העלות הממוצעת של לקוח, ואפשר גם לחבר אותה למקורות מידע נוספים ולהציג לקוחות לפי תחום העיסוק שלהם. לדוגמא, נניח שיש חברת סייבר, והיא יכולה לראות שלקוחות פיננסיים דורשים המון משאבים, ולעומת זאת לקוחות מתחום החינוך משלמים אותו הדבר אבל דורשים הרבה פחות שירותים. אפשר לכוון את ההתנהלות העסקית לפי זה ולגייס יותר לקוחות מתחום החינוך. למעשה, עד היום כל ענף יצרני היה יודע להגדיר מה העלות של יחידה מבחינת עלויות הייצור, אבל כשעוברים להיות ארגונים מבוססי תוכנה, אז פתאום הרבה יותר קשה להעריך את זה".

 מה לגבי תחומים נוספים שהמערכת יכולה לעזור בהם?

"אנחנו יכולים לעזור בכל תהליך המיגרציה לענן. אם יש ארגון שיש לו תשתית פנימית, והוא רוצה להעריך כמה יעלה לו תהליך העבודה מול הענן, אפשר לבנות את זה בצורה פשוטה מאוד עם המערכת שלנו. גם לקוח שרוצה להחליט אם להריץ פעולות מסוימות על שירות אחד לעומת שירות אחר, יכול לקבל את ההשוואה הזאת. המערכת שלנו מסייעת לקבל תמונת מצב עסקית מלאה והוליסטית על כל העלויות בצורה אמיתית, מדויקת, מעודכנת וללא צורך בעבודת איסוף ".

 אתם משתתפים בכנס re:Invent של AWS בווגאס, מה תוכל לומר לנו על הכנס הזה?

"אנחנו בנינו את הפתרון שלנו מההתחלה עם מחשבה על הענן של AWS, וגם מריצים את הפלטפורמה שלנו על שירות הענן של AWS. בכנס אנחנו ניפגש עם לקוחות קיימים, וגם לקוחות חדשים, זאת בנוסף על כנס שנארגן בתחום ה-FinOps ומיועד לעוסקים בתחום שיגיעו לכנס".

About מאיר עשת

Check Also

BYD מדגישה את שיתוף הפעולה החזק עם השותפים בשוק אחסון האנרגיה במהלך כנס השותפים

שנג'ן, סין, 19 בנובמבר 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – BYD Co. Ltd מרחיבה את תוכנית השותפים לפתרונות …

נגישות