הדרך בה אנחנו צופים בטלוויזיה השתנתה בשנים האחרונות. אם פעם בשעה שמונה בערב כל המשפחה הייתה מתכנסת לצפייה במסך מרכזי בסלון, היום כל אחד צופה בתוכנית האהובה עליו או אפילו בחדשות בשעה שנוחה לו, כאשר חלק מהצופים הצעירים יותר, מבצעים את הצפייה לפחות בשני מסכים במקביל (טלוויזיה וסמארטפון). הסטארטאפ הישראלי INTHEGAME, הופך את חוויית הצפייה בטלוויזיה לאינטראקטיבית, הוא מוסיף שכבות של מידע על התוכן הנצפה וגם מאפשר רכישת מוצרים, תוך כדי משחק כדורגל או תוכנית ריאליטי. INTHEGAME הוקמה בשנת 2017 על-ידי אבירם שרון, מנכ"ל, איתי ארבל, CTO, יורה קופטימן, וירון קוטלר CSO.
מה הטכנולוגיה שלכם עושה?
"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להפוך כל תוכן וידיאו לאינטראקטיבי, מדובר בפיתוח המתאים גם לשידורים חיים וגם עבור תוכן מוקלט. אנחנו מאפשרים להוסיף שכבות של גימפיקציה, מונטיזציה, דאטה ואלמנטים חברתיים לתוכן בו צופים. לדוגמא, אפשר להציע לקהל לתקשר עם הדמויות המופיעות בתוכנית ריאליטי או להשפיע על החלטות של אותן דמויות בזמן אמת. בתוכנית ריאליטי ישראלית מוכרת, התקיים דו קרב בין הדמויות, כאשר הצופים היו צריכים להחליט בזמן אמת ובאמצעות השלט, למי הם מאמינים".
איך הטכנולוגיה שלכם יודעת להציע תכנים לשידורים בזמן אמת?
"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת פיתוח של אינטרקציות שונות ומגוונות עם הצופים, כאשר היא מציעה אוטומציה ויכולת זיהוי והבנה של האירועים המתרחשים בשידור, על מנת לבצע את הפעולות האלו באופן אוטומטי. למשל, בשירות גיימינג בו מוזרמים משחקים רבים בו זמנית, המערכת שלנו מבינה מה מתרחש בכל אחד מהשידורים והיא יודעת לייצר את התוכן המתאים באופן אוטומטי. בהזרמה של משחק אסטרטגיה, המערכת מזהה אם השחקן בנה מגדל או ביצע פגיעה והיא יודעת להציג את השאלה המתאימה, בהתאם למה שהתרחש במשחק. אנחנו ממשיכים לפתח ולהעמיק את האינטראקציה האוטומטית, כך שהיא תציע יכולות משופרות כל הזמן. "עבור הפיתוח של המוצר שלנו, אנחנו משתמשים בשירותים של אמזון ווב סרוויס AWS, למשל, אנחנו משתמשים בשירות האחסון Amazon S3 עבור המידע הרב שאנחנו אוספים, ב-Amazon EC2 לשירותי המיחשוב בענן וגם Amazon DynamoDB שהוא מסד נתונים מסוג NoSQL המנוהל באופן מלא".
האם המוצר שלכם גם מאפשר לבצע רכישות בעת הצפייה בתוכנית?
"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לרכוש מוצרים המוצגים על המסך, בעת הצפייה בתוכנית הטלוויזיה. למשל, הבגדים שהשחקנים לובשים בזמן משחק כדורגל, כאשר השחקן מבקיע גול, אפשר לרכוש את החולצה שלו באמצעות פרסום המופיע על המסך. אנחנו יכולים להעביר את המשתמש לעמוד רכישה או לעשות אינטגרציה לרכישה מיידית. דוגמא נוספת, היא חברות שנותנות חסות לרגעים מסוימים בסדרה או משחק ספורט, כך שניתן לבצע רכישה שלהם באותו זמן מהמסך".
האם צופים שמעדיפים לוותר על שכבת המידע שלכם בעת צפייה בתוכנית טלוויזיה, יוכלו לעשות זאת?
"בשנים הקרובות חלק גדול מהתכנים שיופיעו בטלוויזיה יהיו בעלי שכבה אינטראקטיבית. השכבה הזאת תהיה לבחירת הצופה והוא יבחר מהי רמת האינטראקציה שמתאימה לו. הצופה יוכל לבחור אם הוא מעוניין להתעדכן בסטטיסטיקות בזמן משחק כדורסל או לענות על שאלות טריוויה. יש צופים שיבחרו לקבל שכבה אינטראקטיבית מינימלית ויש גם את דור ה-Z שכבר רגיל לבצע מספר פעולות בו זמנית תוך כדי צפייה בטלוויזיה והוא יעדיף ליהנות מהחוויה שאנחנו מספקים בצורה מקסימלית".
מדוע בחרתם ב-AWS כתשתית הענן לפתרון שלכם?
"אנחנו עובדים עם שירותים רבים של אמזון ווב סרוויס AWS ועליהם המוצר שלנו מתבסס, למשל, AWS Lambda המאפשר להריץ קודים בצורה וירטואלית על אפליקציות ושירותים וגם Amazon Elastic Container Service (ECS) המאפשר ניהול והרצה בצורה מאובטחת של Container. בנוסף, באמזון ווב סרוויס AWS יודעים לעזור לסטרטאפים צעירים. אנחנו מגיעים למתחם AWS Floor 28. בכל פעם שאנחנו צריכים לפתח שירות. אנחנו נפגשים עם הארכיטקטים של החברה, אשר עוזרים לנו לתכנן את המוצר ולהתאים עבורו את השירותים המתאימים".