שבת , נובמבר 16 2024
Home > גיימינג > ENTERTAINMENT > סקר חדש של Booking.com: העדפות החופשה של המשפחות הישראליות

סקר חדש של Booking.com: העדפות החופשה של המשפחות הישראליות

  • קרוב לרבע מהישראלים (24%) מציינים כי יוון זהו היעד האידיאלי לחופשה משפחתית. במקום השני והשלישי נמצאות יחד קפריסין וארה"ב עם 9% כל אחת.
    Suites-del-Mar-by-Melia
  • עבור רוב הישראלים שבוע זה הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית (71%).
  • 64% מהישראלים ציינו שעבור חופשה משפחתית בארץ הם מקצים בין 2,000 ל-8,000 ₪ ואילו עבור חופשה מעבר לים הם מקצים בין 5,000 ל-15,000 ₪.
  • משפחות ישראליות מוכנות לשלם יותר עבור בריכה במקום האירוח (45%).
  • מרבית הישראלים (58%) מעדיפים לערוך את החופשות המשפחתיות שלהם במהלך חופשת הקיץ והחופש הגדול.
  • הרוב המכריע של הישראלים (92%) ציינו שהמניע העיקרי ליציאה לחופשה משפחתית הוא הרצון לבלות זמן איכות בחיק המשפחה.
  • כשליש (34%) מהישראלים מתכננים לצאת לחופשה גם בישראל וגם בחו"ל בחצי שנה הקרובה.

בקרב רבות מהמשפחות הישראליות אוגוסט הוא אות הפתיחה לטיול המשפחתי המיוחל על ידי הילדים וההורים גם יחד. בזמן שאנחנו נמצאים בעיצומה של עונת התיירות המשפחתית, ענקית פלטפורמת התיירות און ליין, Booking.com, ערכה סקר בקרב משפחות ישראליות בשיתוף חברת מדגם, והתוצאות מלמדות הרבה מאוד על אופי הטיולים המשפחתיים שלנו, הישראלים.

מבין שלל היעדים ברחבי העולם, קרוב לרבע מהישראלים (24%) מציינים כי יוון זהו היעד האידיאלי לחופשה משפחתית. במקום השני והשלישי נמצאות יחד קפריסין וארה"ב עם 9% כל אחת. הרוב המכריע של הישראלים (92%) ציינו שהמניע העיקרי ליציאה לחופשה משפחתית הוא הרצון לבלות זמן איכות בחיק המשפחה, במיוחד כשהילדים מתבגרים. מרבית הישראלים (58%) מעדיפים לערוך את החופשות המשפחתיות שלהם במהלך חופשת הקיץ והחופש הגדול.

Lotte-Hotel-World

באשר לסוג מקום האירוח המועדף כאשר הישראלים מגיעים ליעד שלהם, מרביתם (55%) מעדיפים להתאכסן במהלך החופשה המשפחתית במקום אירוח מסוג מלונות, בהשוואה ל-16% מהישראלים שיבחרו במקום אירוח אלטרנטיבי כמו בדירה, מלון דירות, וילה או בית נופש. סוגי האירוח הבאים המועדפים על ידי המשפחות הישראליות הם בתי הארחה (10%) וכפרי נופש – ריזורטים (8%), בהתאמה.

מבחינת המיקום של מקום האירוח והיכולת לגשת ממנו בקלות ליעדים בהם רוצים לבקר, מעל לשני שליש מהישראלים (69%) מעדיפים לבחור במקום לינה מרכזי קרוב לאטרקציות העיקריות כדי להיות במרחק קצר של הליכה או נסיעה. 15% מחפשים קצת יותר אתגר כשהם מעדיפים לעבור בין יעדים ומקומות לינה שונים במהלך החופשה שלהם עם הילדים, בין אם זה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

על פי תוצאות המחקר כשישראלים מתכננים את חופשתם המשפחתית, המרכיבים החשובים ביותר עבורם, שזכו לדירוג שווה, הם שהיא תכלול אטרקציות ייעודיות לילדים (47%) ושעלות החופשה תהיה יחסית זולה (47%). הקריטריון השלישי החשוב ביותר עבור המשפחות הישראליות (38%) הוא להתארח במקום שיוכל לתת מענה לצרכים של כל בני המשפחה. את תכנון החופשה הם עושים בעיקר על ידי חיפוש מידע באינטרנט (74%), התייעצות עם חברים (57%) והסתמכות על חוות דעות מאומתות ומהימנות של מטיילים אחרים (42%).

לגבי התקופה הקרובה, מעט יותר ממחצית מהישראלים (51%) ציינו כי הם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית אך ורק בישראל במהלך ששת החודשים הקרובים. החופשות המקומיות ממשיכות להיות פופולריות כאשר כשליש (34%) מהישראלים ציינו כי הם מתכננים לצאת לחופשה גם בישראל וגם בחו"ל בחצי שנה הקרובה. על פי המחקר, הגיל הממוצע שהישראלים רואים בו כאידיאלי להתחיל לצרף ילדים לטיול המשפחתי בישראל הוא שנתיים. לעומת זאת, הגיל הממוצע שהישראלים חושבים שהוא הכי אידיאלי להצטרפות ילדים לטיול המשפחתי בחו"ל הוא כחמש וחצי שנים.

71% מהישראלים מציינים שמבחינתם משך הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית הוא עד שבוע לכל היותר. 24% מהמשפחות ישראליות מעדיפות חופשה קצרה יותר בת שלושה עד ארבעה ימים. בכל הנוגע להרכב איתו יוצאים לחופשה המשפחתית עולה שכ-45% מהישראלים העידו כי הם מעדיפים להתארח במקום לינה כלשהו אך ורק עם משפחתם המצומצמת, וזה נכון בעיקר כשהילדים מתבגרים. 28% ציינו שהם מעדיפים לצרף לחופשה גם קרובים כמו דודים או סבא וסבתא. 14% ציינו שיעדיפו לצאת לחופשה ביחד עם משפחה אחרת.

חופשה לאחר המגיפה

אין ספק שהמגיפה השפיעה במובן כזה או אחר על אופי הטיולים שלנו, אבל נראה שהיא לא השפיעה על התיאבון שלנו לצאת לחופשה, כאשר רק 10% מהישראלים אמרו שהנגיף אכן מהווה עבורם מכשול שמונע מהם לצאת לחופשה.

כשנשאלו הישראלים מה הם הגורמים להם הם מייחסים את החשיבות הגבוהה ביותר בעת בחירת היעד לחופשה כעת, לאחר התפרצות מגפת הקורונה, נמצא כי המרכיב הכי חשוב עבורם (44%) הוא טיסות קצרות, כאשר 42% דיווחו שהם מחפשים גם יעדים המאופיינים במרחבים פתוחים כמו חופים, נופים פתוחים וטיולים בשטח – נתונים שניתן לראות באופן בולט בקרב הורים לילדים צעירים יותר (עד גיל 10). נדמה כי 33% מהמשפחות הישראליות מחפשות יותר שלווה ושקט כאשר הן דירגו במקום השלישי בסדר החשיבות ביקור באתרים לא המוניים.

בכל הנוגע למקום האירוח עצמו, רוב המשיבים הישראלים (65%) ציינו שהנתון הכי חשוב עבורם בבחירת מקום האירוח לאחר השפעת משבר הקורונה, הוא עלות השהייה באתר. במקום השני דירגו הישראלים את רמת ההיגיינה של מקום האירוח (43%) כמרכיב החשוב ביותר, כאשר המרכיב השלישי בחשיבותו עבורם לנוכח נגיף הקורונה, הוא שמקום האירוח יהיה מרווח (25%).

עלויות ופעילויות מועדפות

בנוגע לתקציב לכל הוצאות החופשה, הכולל לינה, נסיעות, ארוחות ואטרקציות, נמצא כי 64% מהישראלים ציינו שעבור חופשה משפחתית בארץ הם מקצים בין 2,000 ל-8,000 ₪, בהשוואה לסכום שהם מקצים לחופשה מעבר לים שנע בין 5,000 ל-15,000 ₪. בתוך כך, למשפחות הישראליות מאוד חשוב שתהיה בריכה במקום האירוח שבו הן בוחרות לשהות, והן אפילו מוכנות לשלם על כך יותר (45%).

הישראלים נתבקשו במחקר לדרג את שלוש הפעילויות אותן יעדיפו לקיים במהלך חופשה משפחתית בשנה הקרובה. מדירוג זה עולה כי אטרקציות ופארקי שעשועים אלו הפעילויות שהישראלים הכי יעדיפו לבלות בהן במהלך החופשות משפחתיות (72%) בשנה הקרובה, בעיקר בקרב משפחות עם ילדים עד גיל 13. הפעילות שנבחרה במקום השני כמועדפת ביותר על פני המשפחות (51%) היא טיולים ומסלולים בחיק הטבע, כאשר המשפחות שנוטות הכי הרבה לבחור באופציה זו מאופיינות עם ילדים גדולים יותר בגילאי 11 עד 17. 40% מהמשפחות דירגו בהעדפה השלישית שלהן בסדר החשיבות את הבילוי בחוף הים כדי ליהנות מחוויית בטן-גב ככל שאפשר.

מתודולוגיה:

הסקר נערך בין 16 עד 21 ביוני, 2022 על ידי מכון מדגם בשיתוף ipanel. הוא כלל מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית שמנה 500 משיבים. כל המשיבים הינם הורים לילדים עד גיל 18.

אודות Booking.com:

כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG),משימתה של  Booking.com  היא לאפשר לכולם לחוות את העולם באופן פשוט יותר, כל עוד זה כמובן בטוח. על ידי השקעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות, Booking.com מחברת מיליוני תיירים ותיירות לחוויות בלתי נשכחות, אפשרויות תחבורה נוחות ומקומות לינה נהדרים – החל מבתים ודירות ועוד אופציות רבות נוספות. כאחת מפלטפורמות שוק התיירות הגדולות בעולם, הן עבור מותגים מבוססים והן ליזמים מכל הגדלים, Booking.com מאפשרת לנכסי מקומות אירוח בכל רחבי העולם להגיע לקהל עולמי ולהצמיח את העסק שלהם. Booking.com זמינה ב-44 שפות ומציעה יותר מ-28 מיליון מקומות אירוח רשומים באתר, הכוללים יותר מ-6.6 מיליון מקומות אירוח מסוג בתים, דירות ואתרי לינה ייחודיים נוספים. לא משנה לאן תרצו להגיע או מה תרצו לעשות, Booking.com הופכת את הכל לפשוט יותר ומגבה את כל השירותים הללו בשירות לקוחות הפועל 24/7.

עקבו אחרי Booking.com ב-Twitter וב-Instagram, ולחצו לייק ב-Facebook.
לכל החדשות והמידע העדכני ביותר על Booking.com בישראל בקרו כאן.

About מאיר עשת

Check Also

מליטא ועד פרו – Booking.com חושפת את שווקי חג המולד שעדיין לא ביקרתם בהם

חודש נובמבר בפתח וזוהי תחילתה של עונת שווקי חג המולד האהובים על הישראלים. כיכרות ומקומות …

נגישות