הסטרטאפ הוקם על ידי גל רפופורט במהלך לימודי התואר השני במדעי המחשב, ביחד עם אלון אשכנזי, אוהד צור ואוהד אדלשטיין. ישבנו עם גל, המנכ"ל של Kahoona כדי להבין איך אפשר לאזן בין הצורך לפרטיות לבין הדרישות של עולם הפרסום.
אז מה הפתרון של Kahoona יודע לעשות?
"הרעיון העיקרי מגיע מאלגוריתמים שפיתחנו שיודעים לזהות את מאפייני המשתמשים ברמת דיוק גבוהה ללא מידע מוקדם, וללא הבנת זהות המשתמש או שימוש ושיתוף במידע פרטי (PII). בתעשיית האי-קומרס והפרסום החלוקה לתחומים מסוימים כמו גיל, מגדר ועוד מובילה להתאמת החוויה, השירות, התוכן והפרסומות בצורה טובה יותר. הפתרון שלנו מאפשר לשמור על פרטיות המשתמשים בהתאם לדרישות הרגולציה, ועדיין להצליח להביא תוצאות טובות למותגים, אתרי האי-קומרס, אתרי התוכן השונים, והמפרסמים".
איך זה לעומת מה שהיה בעבר, או הפתרונות שקיימים היום?
"בעבר היה שימוש בעוגיות צד שלישי (Third Party Cookies) שאפשרו לחברות לנהל מעקב אחרי הגלישה של משתמש בכל האתרים, לאסוף עליו מידע לתקופה בלתי מוגבלת, ואז בעצם למכור את הנתונים הללו למפרסמים כדי שיוכלו לעשות בהם שימוש. כמו שזה נשמע – מדובר בהפרה חמורה של פרטיות המשתמש. דבר שלו אנחנו מתנגדים ונמנעים ממנו מאוד. מאז שחברות הטכנולוגיה הגדולות שינו את הכללים בעקבות דרישות הרגולציה והשוק, זה הרס ממש תעשיות שלמות והשוק עבר לשני פתרונות עיקריים – או זיהוי באמצעות רישום לאתר כלומר, רישום עם שם משתמש או דואר אלקטרוני, או באמצעות הבנת ההקשר של פעולות הגולש. השימוש ברישום מביא נתונים מדויקים, אבל פחות מ-10% מהמשתמשים נרשמים, זה המספר המקובל בענף, כך שהפתרון הזה לא יכול לעבוד בקנה מידה מקיף. פתרונות מבוססי הקשר יכולים לעבוד בסדר גודל גדולים יותר, אבל הם התגלו כלא מדויקים, מה שגורם למפרסמים לשלם על פרסומות לא מתאימות לקהל לא מתאים ובכך לגידול משמעותי בעלויות הפרסום עבור אותו קהל. באופן דומה הפרסונליזציה הרבה פחות מדויקת באתרי אי-קומרס.".
והפתרון של Kahoona בעצם פותר את שתי הבעיות הללו.
"בדיוק. הפתרון שלנו לא דורש רישום, ניתן לנתח באמצעותו התנהגות של כל המשתמשים באתר תוכן, ואנחנו מצליחים להגיע לרמות דיוק חסרות תקדים בתוך זמן קצר מהפעילות של הגולש. בגלל התוצאות האלה, אנחנו עובדים היום כבר עם מרבית אתרי התוכן הגדולים בישראל, וכבר התחלנו לפעול גם בשוק האמריקאי".
צמחתם בצורה יפה למרות ההשפעה של תקופת הקורונה.
"בהחלט. למעשה אני ואלון התחלנו לעבוד על החברה, ואחד מיועצינו הכיר לנו את אוהד שעבד איתנו מרחוק בקליפורניה. מההתחלה היה קליק והתחלנו לעבוד איתנו למספר שבועות. ראינו שיש התאמה והחלטנו לצרפו כשותף. מיד אחריו נוסף אוהד אדלשטיין שהצטרף אלינו כמנהל הפיתוח מטאבולה. גייסנו כבר מעל 4.5 מיליון דולרים. אנחנו כבר 15 אנשים ומגייסים ומתרחבים, גם במצב השוק הנוכחי, לאור ההיענות הרחבה מלקוחות והתאמת המוצר לשוק. הצוות שבנינו מורכב מאנשים עם המון ניסיון בעולמות האי-קומרס, פרסונליזציה, וטכנולוגיות מענף השיווק והפרסום. אנחנו מתכוונים להאיץ את קצב הגיוס בתקופה הקרובה!".
איך שירותי הענן של AWS עזרו לכם להציע את הפתרון בצורה מהירה?
"קיבלנו עזרה בתחילת הדרך מתוכנית הסטרטאפים של AWS. מבחינת שירותי ענן אנחנו משתמשים בשירותים כמו AWS Glue, Amazon Athena ו-Amazon SageMaker כדי לפתח את מודלי למידת המכונה, וגם לחסוך בעלויות בעזרת Graviton ו-Inferentia. השימוש בשירותים של AWS מאפשר לנו לתת לאתרי ה-E-Commerce וה-Publishers מענה ברמת זמינות גבוהה וללא שום עיכובים בכל היקף תנועה שנדרש וזה יתרון משמעותי".