יום ראשון , אוקטובר 6 2024
Home > חדשות > H3 Dynamics השלימה את פיתוח מנוע נאסל המימני הראשון בעולם למטוסים

H3 Dynamics השלימה את פיתוח מנוע נאסל המימני הראשון בעולם למטוסים

  • הפתרון פותח פוטנציאל לנתיבים בינוניים עד ארוכים של 2,500 ק"מ עבור מטוסים עם 19 עד 100 נוסעים
  • פיזור מנועי הנאסל על הכנפיים משפר את הבטיחות ומשחררים מקום יקר בגוף המטוס

אוסטין, טקסס וטולוז, צרפת, 10 בפברואר 2022, (BUSINESS WIRE):

H3 Dynamics השלימה בהצלחה את הפיתוח של מנוע נאסל מימן-חשמלי משולב באופן מלא למטוסים הראשון מסוגו בעולם, פתרון ליבה המאפשר את העוצמה הנדרשת להנעת פיתוח של מטוסי מימן עתידיים.

בשנים הקרובות, ארכיטקטורת הנעת מימן חשמלית מבוזרת תאפשר להטיס 19, 80 או אפילו יותר מ-100 נוסעים, מה שיאפשר לחברות תעופה לכסות קווים לטווח בינוני וארוך עד 2,500 ק"מ, מעבר למרחקי הטיסה לטווחים הקצרים שהם המטרה של התחום המפתח של מטוסים המונעים באמצעות סוללה.

במקום מערכת תאי דלק מימן מרכזית אחת, H3 Dynamics מפזרת מספר מערכות הנעה המשלבות סוללות, תאי דלק, אחסון מימן ומנועים חשמליים קטנים יותר לאורך הכנפיים. המשמעות היא שהגודל של כל מערכת תאי דלק, ערכת סוללות היברידית וגם אתגרי ניהול החום כולם הופכים קטנים יותר, מה שהופך את המערכות לבטוחות יותר וקלות יותר לניהול.

ב-2018, H3 Dynamics הגישה פטנטים בינלאומיים להנעה מבוזרת באמצעות מימן בקנה מידה מלא והכריזה על תוכניות לייצור Element One, מטוס בהנעת מימן עם חזון המיישם את הטכנולוגיה הזו. שנתיים לאחר מכן נולדה תנועה חדשה בשוק התעופה העולמי לגבי השימוש במימן: מנהיגי התעשייה הכריזו על תוכניות חדשות לייצור מטוסים בהנעת מימן וסטארטאפים הוקמו במרוץ חדש לשמיים.

"ההכרזה של היום מסמנת ציון דרך מרכזי עבור H3 Dynamics ותעשיית התעופה הרחבה יותר", אמר המייסד והמנכ"ל טאראש וואנקביץ'. "זו מערכת ההנעה האמיתית הראשונה בעולם שניתן לפזר על כנפי מטוסים חדשים ללא פליטה".

H3 Dynamics פועלת לצד המציאות של לוחות זמנים ושל אישורי בטיחות וכניסה לשוק עם פלטפורמות בלתי מאוישות בסיכון נמוך יותר, ומופחתות משקל, והיא מתקדמת צעד אחר צעד לקראת פלטפורמות מטען ופלטפורמות מאוישות כבדות יותר.

מערכות הנעת המימן החדשות של H3 Dynamics יתחילו במבחני טיסה בצרפת בשבועות הקרובים.

אודות H3 Dynamics: www.h3dynamics.com

H3 Dynamics נמצאת במשימה להפחתת פליטת הפחמן בתעופה עם פתרון ייחודי המתמקד בהנעה משולבת ומבוזרת באמצעות מימן-חשמל. החברה מיישמת מפת דרכים מצטברת עם 3 שלבים עיקריים, תחילה מגדילה את ההכנסות עם שירותי ניתוח אווירי אוטונומי, לאחר מכן עוברת לפתרונות אוטונומיים להובלת מטען אווירי מבוססת מימן, ומנועים להטסת נוסעים כשלב אחרון. לחברה יש כיום 80 עובדים והיא מספקת שירות ללקוחות ברחבי  העולם באמצעות שלושה מטות ניהוליים אזוריים באוסטין, סינגפור ופריז.

About מאיר עשת

Check Also

אקווה סקיוריטי משיקה את המאגר הראשון מסוגו לשיתוף מידע על היתכנות לפגיעויות בקוד ומרחיבה את יכולות הסורק Aqua Trivy

המאגר הפומבי בקוד פתוח של מסמכי ניצול פגיעויות בפורמט VEX יקל על מפתחים והאחראים על …

נגישות