למרות האמון הגבוה ביכולות הערכת הסיכונים שלהן, המחקר מגלה ששליש מהחברות נפרצו, ו-89% מהן נפגעו מספר פעמים
פילדלפיה, פנסילבניה, 11 בנובמבר 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :
נתונים חדשים שפורסמו בידי המרכז לחקר מגזר האירוח באוניברסיטת קורנל בשיתוף עם FreedomPay, מובילה עולמית במסחר מונע נתונים, חושפים כי בעוד שכמעט כל (96%) בעלי העניין בתחום הקמעונאות, המסעדות והאירוח שענו לסקר בטוחים בתהליכי הערכת הסיכונים הפנימיים של החברות שלהם, שביעות הרצון שלהם (95%) מרמת אבטחת המערכות בחברה אינה עולה בקנה מידה אחד עם המציאות: שליש מהחברות (31%) חוו פרצה לנתונים בהיסטוריה של החברה שלהן. מבין החברות שחוו פריצה 89% נפגעו יותר מפעם אחת בשנה, ו-69% מהעסקים הקמעונאיים נפרצו למעלה משלוש פעמים בשנה.
בדקו בבקשה! כיצד עסקי מסעדות, קמעונאות ואירוח מנהלים סיכוני אבטחת סייבר – מחקר משותף בין קורנל ל- FreedomPay – מבוסס על סקר חדש של ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים במגזרי האירוח, הקמעונאות והמשקאות.
"במיוחד בשנתיים האחרונות, אבטחת סייבר הייתה בראש מעייניהם של עסקים כאשר אנו מנווטים ברשת מסחר אלקטרוני מורכבת מאוד", אמר כריס קרוננטל, נשיא FreedomPay. "קמעונאים ועסקים בתחום האירוח רואים יותר ויותר במערכות התשלומים שלהם כיותר מאשר עיבוד עסקאות – הם מקורות חשובים לנתונים ולתובנות של לקוחות. סוחרים וצרכנים כאחד זקוקים לביטחון שהנתונים האלה מוגנים ומנוהלים כראוי".
"ממצאים אלה מספקים הבנה בסיסית של האופן שבו מקבלי החלטות מרכזיים מטפלים בבעיות אבטחת סייבר ומציעים תובנות מרכזיות לאופטימיזציה וביצור מערכות כאשר אנו ממשיכים בדרך זו של טרנספורמציה דיגיטלית מואצת", אמרה פרופ' לינדה קנינה, מנהלת ד"ר מייקל דאנג, המרכז לחקר האירוח בבית הספר למנהל מלונות קורנל פיטר וסטפני נולאן.
האיומים עולים, המורכבות בשפע
עם איומי סייבר חדשים, שמופיעים מדי יום פנימית וחיצונית כאחד, המנהלים העסקיים צריכים ללהטט בין בעיות ואתגרים רבים. איומים כמו שלמות התשלומים (59%) ונוזקות (58%) הם הבעיות והחששות שצוינו יותר מכל, כאשר ניהול סיכונים (57%) צוין בידי המנהלים כאתגר הגדול ביותר שעומד בפני החברות שלהם. חברות חוששות בנוסף מאיומים פנימיים, ובמיוחד חברות האירוח שציינו בעיקר טעויות אנוש (86%) והכשרה בלתי מספקת של העובדים (81%) כבעיות שמשפיעות לרעה על מערכות אבטחת הסייבר.
רוב העסקים משקיעים את המאמצים הרבים ביותר כדי להגן על עצמם ועל הלקוחות וזה מעודד הגדלת מורכבות וריבוי מערכות. הממצאים העלו ש-74% מהחברות משתמשות ביותר ממערכת אבטחת סייבר אחת. סוחרים בינוניים (80%) נוטים יותר באופן משמעותי מסוחרים קטנים (67%) להשתמש ביותר ממערכת אחת. ליותר ממחצית מהחברות (56%) יש מערכות אבטחת סייבר רבות ביותר ממקום אחד. יש איזון בין החברות בהיבט של השאלה האם המערכות נשלטות על ידי מחלקה אחת (51%) או כמה (49%). בקרב הסוחרים הקטנים (57%) יש סבירות גבוהה יותר להשאיר את השליטה במחלקה אחת, בעוד שאצל סוחרים גדולים (63%) יש נטייה משמעותית לערב מספר מחלקות.
נותרו מחסומים
האתגר שעומד בפני העסקים הוא לאזן בין אבטחה לבין ההעדפות של הלקוחות, כאשר רבים מיישמים אמצעי אבטחת סייבר משופרים כדי לגרום ללקוחותיהם להרגיש בטוחים יותר בעת ביצוע רכישה. המחקר מצא כי 91% מהחברות מאמינות שללקוחותיהן אכפת מאוד מאבטחת סייבר, ו-86% מאמינים שהיא מגבירה את רמת הנאמנות של הלקוחות. עם זאת, החברות מכירות בפערים המובנים בגישה זו – כלומר, שני שליש (65%) מהמנהלים מאמינים שהלקוחות מוטרדים מאמצעי אבטחה מוגברים מדי, והם רוצים שהמערכות יהיו קלות לשימוש (67%).
גם בעיות תקציבי יכולות להוות גורם בקביעת שיפורי המערכת הפוטנציאליים – מבין החברות הבודדות (15%) שנכון לעכשיו אין להן תוכניות לשפר את המערכת, סביר להניח שהם יציינו בעיות של עלויות (61%) וחוסר רצון לגרום להפרעה בשירות (52%).
למרות מחסומי הדרכים הללו, חברות אמרו שהן מגדילות או הגדילו את תקציבי ה-IT שלהן, וציינו את מגיפת COVID-19 ואת הטכנולוגיה ככוחות המניעים. ממצאים בולטים נוספים כוללים:
- : יותר משליש (35%) מהמנהלים שענו אמרו שהם אינם יודעים כמה מתקציב החברה מושקע באבטחת סייבר.
- : בעוד ש-91% מהמשיבים מסכימים שללקוחותיהם אכן אכפת מאבטחת סייבר, 48% מאמינים גם שללקוחותיהם לא אכפת מאבטחת סייבר.
- IT מאז 2019.
- : ועם זאת החברות חלוקות בדעתן בשאלה האם אמצעי הזהירות וההכוונה שווים את העלות. 83% מהחברות שכן משתמשות בצד שלישי לניהול ואבטחת מידע טוענות כי אפשרות זו "חסכונית יותר" עבור העסק שלהן, בעוד שמחצית (51%) מבין מהחברות שאינן משתמשות בספקי צד שלישי ציינו כי הסיבה העיקרית היא כי זה "יקר יותר" מהתהליך הנוכחי שלהן.
- ? כמעט כל הסוחרים (91%) בטוחים או מאוד בטוחים שהחברה שלהם מכשירה את משתמשי הקצה בצורה נאותה, תוך שהם מסתמכים על כנסים וסמינרים (71%) כדי לשמור על רמת ההכשרה והמעורבות. יש לציין כי סוחרים קטנים (92%) ובינוניים (95%) מרגישים בטוחים יותר באופן משמעותי מאשר עמיתיהם הגדולים יותר (79%), כאשר הצורה הנפוצה ביותר למעורבות משתמש היא שימוש בסרטוני הדרכה (82%).
- : רוב החברות (87%) אומרות שהן יקבלו בברכה מעורבות של ממשלת ארצות הברית כדי להילחם באיומי אבטחת סייבר וכן לשפר את המדיניות (84%). סוחרים גדולים (איומים-76%, מדיניות-74%) וחברות קמעונאיות (איומים-81%, מדיניות-75%) נוטים פחות באופן משמעותי להסכין למעורבות של ממשלת ארצות הברית.
לחצו כאן כדי להוריד את הדו"ח.
מתודולוגיה
הסקר נערך על ידי Hanover Research וכלל 300 משיבים עבור ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים ברחבי חללי האירוח, הקמעונאות והמזון והמשקאות.
אודות FreedomPay
פלטפורמת המסחר ברמה הבאה של FreedomPay הופכת מערכות ותהליכים קיימים ממערכת תשלומים ותהליכים קיימים מדור קודם לקצה המוביל. כבחירה המובילה עבור רבות מהחברות הגדולות בעולם בקמעונאות, אירוח, לינה, משחקים, ספורט ובידור, שירות מזון, חינוך, שירותי בריאות ושירותים פיננסיים, הטכנולוגיה של FreedomPay נבנתה בכוונה כדי לספק ביצועים סולידיים בסביבה המורכבת ביותר של המסחר העולמי. החברה שומרת על סביבת אבטחה ברמה עולמית והייתה הראשונה לזכות באימות הנחשק על ידי מועצת תקני האבטחה של PCI כנגד תקן הצפנת נקודה לנקודה (P2PE/EMV) בצפון אמריקה. הפתרונות החזקים של FreedomPay בתשלומים, אבטחה, זהות וניתוח נתונים זמינים בחנות, באינטרנט ובנייד ונתמכים על ידי אימוץ API מהיר. פלטפורמת המסחר FreedomPay עטורת הפרסים פועלת על מחסנית טכנולוגיה מאוחדת אחת על פני יבשות מרובות ומאפשרת לארגונים לספק חוויה חדשנית ברמה הבאה בקנה מידה עולמי. www.freedompay.com
אודות Cornell Center of Hospitality Research
מרכז קורנל לחקר האירוח (CHR) הוקם בשנת 1992 במטרה להרחיב הן את איכות ונפח המחקר התומך בתעשיית האירוח ובתעשיות השירותים הקשורים לה. המשימה של CHR היא לקדם מנהיגות מחשבתית בנושא האירוח על ידי פרסום והפצה של מחקרים משפיעים ומעשיים שמנהיגי התעשייה יכולים להוציא לפועל היום; הקלת חילופי רעיונות חדשים על ידי שילוב סטודנטים, אנשי סגל ואנשי תעשייה בשולחנות עגולים, פאנלים, כנסים ואירועים מרתקים אחרים; ושיתוף פעולה עם המרכזים והמכונים האחרים בבית הספר למינהל מלונות קורנל נולאן כדי למקסם שיתופי פעולה במחקר, באירועים וברשתות.