חברת Incentives Solutions, החברה המובילה בישראל בפיתוח ויישום של מערכות המסייעות לתכנן ולנהל תמריצים לאנשי מכירות, שירות, וערוצי הפצה, חושפת פתרון ייעודי לניהול תמריצים של עובדי רשתות קמעונאות, רשתות מזון, יצרנים של מותגי מזון וחברות שילוח והפצה. הפתרון הייעודי פותח במשך מספר שנים וזכה כבר להתקנות בחברות גדולות וביניהן: DHL, צים, שטראוס, תנובה, נסטלה אסם וקוקה קולה. המערכת מוצעת כשירות ענן או להתקנה באתרי הלקוחות.
רשתות הקמעונאיות, יצרני מזון וחברות שילוח והפצה מיישמים בשנים האחרונות שיטות ידניות של מדידת ביצועים ותגמול עובדיהם בכל תחומי הפעילות. בענף המזון למשל מדובר בפועלי ייצור, מחסנאים, נהגים, קופאים/ות, סדרנים/יות, מלקטים, קצבים, עובדי המעדנייה ועוד. השיטות הידניות לתכנון ולניהול תמריצים (באמצעות גיליונות אקסל) כרוכות בעבודה רבה, הן בלתי מדויקות וקשה להטמיע בהן שינויים. הפתרון של אינסנטיבס סולושנס לרשתות ולמפעלי מזון מציע לראשונה אוטומציה מלאה של תכנון התמריצים, הגדרת יעדים, מעקב אחר ביצועים, חישוב התמריצים, ניהול תהליך האישורים והעברה למערכת השכר. המערכת מאפשרת ניהול תחרותיות בין העובדים בכלים שונים וכן הגדרת קמפיינים ומבצעים לתגבור הביצועים /המכירות.
הפתרון מאפשר לכל עובד ועובדת לראות במסך הסמארטפון את סטטוס הביצועים שלהם, את התגמולים הצפויים ואופן חישובם, באיזו מידה הם קרובים להשגת היעדים שהוגדרו להם ומה מצבם יחסית לעמיתים לעבודה בקבוצה הרלבנטית. המנהלים יכולים להפעיל כלי ניתוח מורחבים ודוחות שמציגים בפניהם תמונת מאקרו של הביצועים והתמריצים, להבין מגמות וכן לבצע סימולציות שונות, המעידות על הישגים או אי עמידה ביעדים ברמה ארצית, במפעל ייצור מסוים, בסניף מסוים של הרשת, בקבוצת עובדים ספציפית או בכל חתך אחר.
המערכת תומכת ביישום ובהטמעה של שינויים תכופים שנדרשים כל העת בשוק המזון הדינמי, לרבות: הגדרת יעדים, שיעורי התמריצים, כניסת מוצרים חדשים לרשתות, התאמות לדרישות של לקוחות ולתנאי הקורונה ועוד. יישום השינויים מתבצע אוטומטית ובזמן אמת ברחבי המערכת לכל קבוצת עובדים בהתאם למאפייניה המיוחדים.
ניתן לקשר את המערכת בקלות למערכות ארגוניות מסוגים שונים לרבות ERP, CRM, POS ומערכות לניהול משאבי אנוש (HR). עובדים ומנהלים יכולים לעקוב אחר הביצועים במערכות הללו ונתוני הביצועים מועברים, כאמור, אוטומטית למערכת השכר. דרורית גולדזנד, סמנכ"לית מכירות, שיווק ולקוחות מסרה: "קמעונאים ויצרני מזון מתמודדים כל העת עם תחרות מחריפה ובימים אלה גם עם קשיים תפעוליים רבים הנובעים מהתנאים המיוחדים שיוצרת הקורונה. מדידת ביצועים ומתן תמלוגים הם מרכיב חיוני בהגברת המוטיבציה של עובדים בכל תחומי הפעילות של יצרני וקמעונאי מזון. האוטומציה שאנו מציעים תאפשר לעשות זאת בצורה מדויקת ומהירה וגמישה לכל יישום. מערכות ידניות למדידת ביצועים ומתן תמריצים הן בלתי יעילות ובלתי מדויקות, ואף פוגעות הן בחברות והן בעובדיהן. העתיד טמון באוטומציה של התחום, שצפויה להיות מרכיב מרכזי בתחום המזון כשם שהצליחה בענפים אחרים כמו היי-טק, חברות ביטוח ועוד".
אינסנטיבס סולושנס היא חברה טכנולוגית מובילת שוק בתחום הגברת המכירות, שיפור ביצועים, חישובי עמלות, פרמיות, בונוסים ושכר עידוד. מוצר התוכנה שפיתחה החברה, JOOPY, מאפשר הגברת ביצועים, מתן כלים אפקטיביים לעובדים ולמנהלים להגדיר ולנהל את המודלים לחישובי העמלות ואפשרות לצפות בחישובים באופן שוטף. הפתרון מאפשר ניתוח מעמיק של ביצועי העובדים ותשלומי העמלות. תהליך זה מאפשר להנהלת החברה להשיג בקרה אפקטיבית על עמידה ביעדי הביצועים והתשלומים, ולשפר באופן משמעותי את התוצאות העסקיות. JOOPY זמין ללקוחות ב-Cloud וגם יכול להיות מותקן באתר הלקוח. אפליקציית מובייל מאפשרת לעובדים ולמנהלים שקיפות ויכולות בקרה מתקדמות. לחברה בסיס לקוחות רחב ועל לקוחותיה נמנים חברות כמו אמדוקס, DHL, חברת החשמל, אוסם, קוקה קולה, טבע, שטראוס, סלקום, כלל חברה לביטוח, פסגות ועוד.