יום שלישי , נובמבר 26 2024
Home > נושאים בכותרות > מסחר אלקטרוני > חכמים ברשת: סקר שנערך עבור eBay לבחינת המאפיינים לקנייה ברשת לשנת 2020 חושף:

חכמים ברשת: סקר שנערך עבור eBay לבחינת המאפיינים לקנייה ברשת לשנת 2020 חושף:

בצל משבר הקורונה הקנייה החכמה ברשת הפכה לצורך מרכזי, מחירים אטרקטיביים הינם השיקול העיקרי לביצוע רכישה, רוב הישראלים סבורים כי לאתרים הגדולים יש אחריות לספק לצרכנים כלים לקנייה חכמה ברשת

  • עלייה של 40% בקרב הישראלים המעידים שהתחזקה העדפתם לקנות ברשת לעומת 2019
  • 64% מהישראלים מעידים כי מחיר אטרקטיבי הינו השיקול העיקר לקנייה באונליין
  • כמחצית מדווחים כי ב- 2020 התחזק הצורך לקנות חכם יותר באונליין
  • ü     88% מהישראלים סבורים כי לאתרי הקניות הגדולים באונליין יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות
  • לאתרים בינלאומיים יש יתרון תפיסתי כמספקים כלים לקנייה חכמה
  • eBay אתר קניות אונליין פופולארי בקרב הישראלים
אנה פלקין ראשת חטיבת פיתוח עסקי eBay

קנייה חכמה ברשת הפכה בשנים האחרונות לחוויה בפני עצמה במהלכה הרוכשים נהנים מתהליך התלבטות, השוואת מחירים ורכישה בלחיצת כפתור אחת ומבלי לצאת מהבית. משבר הקורונה המתמשך רק העצים את התופעה: מסקר חדש שערכה ענקית הסחר המקוון eBay בישראל באמצעות מכון המחקר רושניק בחודש ספטמבר 2020, בקרב מדגם מייצג של 509 משיבים בגילאים 18-74 באמצעות פאנל גולשי אינטרנט בעל למעלה מ90,000 גולשים נבחנו הרגלי ומאפייני הקנייה של ישראליים ברשת בצל משבר הקורונה. כך למשל מחצית מהישראלים מדווחים כי במהלך 2020 הצורך שלהם ברכישות חכמות ברשת התחזק, 64% מדווחים כי השיקול העיקרי ברכישה הוא זה הכלכלי ואילו 40% טוענים כי לעומת 2019, בשנה הנוכחית ההעדפה שלהם לרכישות אונליין התעצמה.

נושא הרכישה החכמה חזר  על עצמו בסקר ולא בכדי – ישראלים רבים מצאו עצמם בצל המצב מחשבים את הוצאותיהם ומבקשים לבצע את העסקה המשתלמת ביותר עבורם, כך למשל עולה מהסקר כי אתרים בינלאומיים נתפסים בקרב הציבור הישראלי ככאלה המספקים כלים אמיתיים לקניה חכמה ו-88 אחוזים מהישראלים אף סבורים כי לאתרי הקניות הגדולים ברשת יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות. ולא פחות חשוב – הסקר קבע כי eBay הנו אתר קניות אונליין פופולארי בקרב הישראלים

סיכום נתוני הסקר:

  • נשארים בבית – קונים ברשת: כ- 40% מהנסקרים מדווחים שב-2020 התחזקה העדפתם לבצע קניות באונליין, נתון זה עומד לצד 42% נוספים שהעידו כי העדפתם לרכישה באונליין נשארה דומה ביחס לזו של שנת 2019.
  • חכם, אמין ומוכר: הצרכנים הישראליים מעדיפים לבצע קניה חכמה ברשת (52%), במחיר אטרקטיבי (64%) ומאתר אמין ומוכר (47%). פרמטרים נוספים המשפיעים על הרכישה הם המשלוח המהיר (36%), איכות המוצרים (27%) וממשק נוח (18%).
  • הגודל כן קובע: הרוב המכריע של הישראליים (88%) סבור כי לאתרי הקניות הגדולים הבינלאומיים יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות.
  • מקום בצמרת: קרוב למחצית מהישראלים (45%) הזמינו במהלך 2020 מ- eBay , שממוקם במקום השני אחר AliExpress ולפני Amazon המדורג במקום השלישי. האתרים  הפופולאריים הנוספים לפי סדר חשיבותם: עזריאלי קום, וואלה שופס, אסוס ויד 2. 

טיפ לקנייה חכמה ברשת: ה  Watch List של eBay

eBay מאפשרת למיליוני קוניה ברחבי העולם לבצע רכישה חכמה ומושכלת באמצעות פיצ'ר ה Watch List

באמצעות לחיצה על כפתור ה- Watchlist תוכלו לקיים רכישה מרוכזת ומושכלת של כל הפריטים, וגם להתלבט לגבי הרכישה לאורך זמן מבלי ללכת לאיבוד ולנסות לשחזר מה הפריט שרציתם.  ה Watch List מאפשר שמירת פריט למועד מאוחר יותר, בזמן שאתם יכולים להשוות בין מחירים להתלבט ולחזור לפריט ולבדוק אם באמת זה מה שרציתם לרכוש.

במקביל, ה Watch List  יתריע בפני הקונים על ירידה במחיר וכן כאשר הפריט עומד לאזול מהמלאי של אותו המוכר.

About מאיר עשת

Check Also

Ascential Digital Commerce ו-GSK Consumer Healthcare מכריזים על השקת Ascential Digital Commerce Connect בפסטיבל Cannes Lions

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הראשונה מסוגה תאפשר למנהלם ביצועיים בכירים לראות את תמונת המסחר הדיגיטלי באופן …

נגישות