אחת ההשפעות של נגיף הקורונה, היא ההבנה שאנחנו לא רק צריכים את העזרה של הרובוטים במחסנים, אלא גם בבתי חולים. למשל, כאשר דרוש רובוט שיעביר תרופות לחולים הנמצאים בבידוד במחלקת קורונה. מי שרוצה לעזור לרובוטים להשתלב טוב יותר בתעשיות השונות, הוא הסטארטאפ הצעיר The Wolf, אשר הוקם בתחילת השנה על-ידי עמיר אדמוב וגיא מורגן. מורגן ישב לספר לנו על פעילות החברה.
איך הטכנולוגיה שלכם משפרת את הפעילות של הרובוטים?
"פיתחנו פלטפורמה לתפיסה (Perception) לרובוטים, אשר מאפשרת להם להתמצא בצורה חופשית בסביבה מוגדרת. למשל, בתוך מחסנים או משרדים. אנחנו מוסיפים לרובוטים את היכולת להבין היכן הם נמצאים באותה סביבה. דבר זה מאפשר להם להסתובב באותו אזור בחופשיות, כאשר הם מבצעים את המטלה שהוטלה עליהם. למשל, רובוט העובד בענף החקלאות, יכול לדעת לאן הוא צריך להגיע, על מנת לבצע את המטלה שלו, כגון: העברה של חפץ באופן עצמאי לנקודה אחרת, או רובוט שקוטף תפוחים, עושה האבקה לעגבניות".
אתה יכול להסביר את התהליך להטמעת הטכנולוגיה שלכם ברובוטים?
"הלקוחות שלנו הם חברות המפתחות רובוטי OEM ואינטגרטורים אשר מפתחים רובוטים אוטונומיים. אותן חברות מספקות לנו וידיאו של הרובוט ושרטוטים הכוללים את מבנה הרובוט. לאחר התהליך הזה, אנחנו מצלמים מנקודת מבטו של הרובוט, את הסביבה בה הוא פועל. הצילום מתבצע באמצעות מצלמת סטריאו. מדובר בשתי מצלמות המסתכלות לאותה נקודה, מה שמאפשר להעריך את המרחק. בצורה הזאת, אנחנו מפתחים מודלים מאומנים, אותם החברה יכולה להטמיע ברובוט שלה ולאפשר לו להבין טוב יותר את הסביבה בה הוא פועל".
אתם מוסיפים לרובוט יכולות שלא קיימות בו?
"אנחנו משתלבים בפיתוח של הרובוטים, כבר בשלבים הראשונים שלהם, כאשר אנחנו מספקים עבורם את יכולת ההתמצאות בסביבה. אנחנו מקיימים בתקופה זאת פרויקט, בו רכב-רובוט נוסע בגבול של מדינה מסוימת. הרובוט עצמו מתופעל מרחוק באמצעות שלט כרגע. האתגר שהמפעילים של הרובוט נתקלו בו על מנת להפוך אותו לאוטונומי, הן חסימות GPS, מה שמקשה על הבנת מיקומו של הרובוט. על מנת לזהות בזמן אמת את המיקום של הרובוט ללא שימוש בלוויינים, התחלנו פיילוט, בו אנחנו נדרשים ללמד את הרובוט את מיקומו על המסלול, המכשולים הקיימים בו וכיצד לעקוף אותם".
אתם משתתפים בתוכנית הסטרטאפים Builder Space של אמזון ווב סרוויס AWS. אתה יכול לספר לי אילו כלים רכשתם בתוכנית?
"במהלך התוכנית רכשנו מספר רב של כלים, אשר עוזרים לנו בעבודה השוטפת. מהיבט הטכנולוגי, היו לנו פגישות עם אנשי תוכנה וארכיטקטורה, אשר ליוו אותנו בנושא התשתית על גבי אמזון ווב סרוויס AWS. התוכנית סיפקה לנו גישה לאנשי מפתח בעולמות הסימולציה לרובוטים, AWS RoboMaker, שאנחנו מפתחים בעזרתו את המוצר שלנו. כל זה, לצד יעוץ פרטני של מומחי הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויס AWS ופגישות שבועיות עם מנהלים מהתוכנית, אשר עזרו לנו לזהות צרכים חדשים והנגשה של כלים ומשאבים נוספים שהם יכולים לספק לנו. מהצד העסקי, Builder Space עזרה לנו בבניית תוכנית עסקית, מודל תשלומים, פגישות עם קרנות ואנשים מובילים בתעשייה. כמו כן, עברנו סדנאות עסקיות המותאמות לעולם הסטרטאפים.
מדוע בחרתם לעבוד עם שירותי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS?
"השירותים והטכנולוגיות של אמזון ווב סרוויס AWS, מאפשרים לנו לממש את החזון שלנו לבנות את התשתית הטובה ביותר ולהגיע לסקיילים גבוהים. שירותים אלו כוללים בין היתר את AWS RoboMaker, אשר מאפשר לנו לפתח, לסמלץ, לפרוס ולתחזק את האפליקציות הרובוטיות החכמות שלנו באופן פשוט ויעיל.
כדי לפתח את מודלי למידת המכונה אנחנו משתמשים ב-Amazon SageMaker, שירות מנוהל שמפשט עבורנו את כל תהליך הבנייה, אימון ופריסה של המודלים.
כל השירותים האלו גרמו לנו להבין, שאמזון ווב סרוויס AWS נותן לנו את הפתרון הכי מתאים לדרישות שלנו".