יכול להיות שהשתמשתם בטכנולוגיה של הסטארטאפ הישראלי WalkMe מבלי שבכלל ידעתם על קיומו. הדבר הזה קרה כאשר ביקרתם באחד מאתרי האינטרנט הרבים ש-WalkMe משתפת איתם פעולה או כאשר הרגשתם קושי לבצע פעולה מסוימת בתוכנה במקום העבודה שלכם. WalkMe מפתחת טכנולוגיית ניווט בתוך אתרים או אפליקציות, במטרה להדריך משתמשים בביצוע פעולות. זהו בעצם מדריך וירטואלי שהולך יד ביד עם הגולש ועוזר לו לבצע את המשימה אותה תכנן. WalkMe הוקמה בשנת 2011 על-ידי דן עדיקא ורפי סווירי. היא מעסיקה 850 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, אוסטרליה ואירופה. החברה פונה לארגונים הרוצים לעזור לעובדים שלהם להשתמש בתוכנות הקיימות והיא גם מציעה עזרה כזאת ללקוחות עבור הצרכנים הסופיים. הכוונה כאן, שגולש הנכנס לאתר של חברת התקשורת שלו, הוא יקבל הדרכה איך לבצע פעולה מסוימת, במקום להתקשר לשירות הלקוחות.
ניר נחום, ה-CTO ב-WalkMe התיישב לספר לנו על פעילות החברה.
מה מייחד את הפתרון שלכם והאם אתה יכול לתת לי דוגמא לשימוש בו?
המוצר שאנחנו פיתחנו ב-WalkMe נקרא Digital Adoption Platform. זוהי שכבה הממוקמת מעל התוכנות הקיימות בארגונים, למשל, תוכנת SaaS שרצה בתוך דפדפן, אפליקציית מובייל באנדרואיד או iOS ואפילו תוכנות דסקטופ ישנות. אנחנו מציעים לאותן חברות פלטפורמה המדריכה את המשתמש, פעמים רבות באופן שקוף לו, את הצעדים אותם הוא צריך לבצע כדי להשלים תהליך או משימה”.
"מה שמייחד את הפתרון של WalkMe, שאנחנו יודעים לזהות באמצעות התובנות שאספנו על השימוש בתוכנות הארגוניות, מתי המשתמש זקוק לנו ואז אנחנו מציעים לו את העזרה הדרושה בביצוע המשימה. כמו כן, יש לנו תכונה עבור המנהלים הבכירים, המספקת להם פרטים ואנליטיקס על השימושים של העובדים בארגון.
"דוגמא לשימוש בפתרון שלנו, מתאים במיוחד לחודשים האחרונים, בו עובדים חדשים מצטרפים לארגון, אבל לא מגיעים פיזית למשרדים, בגלל הגבלות הריחוק החברתי. אותם עובדים צריך ללמוד לתפעל עשרות מערכות שונות, מבלי שהם יכולים להתייעץ בקלות עם עובד היושב קרוב אליהם. אפילו אם אותם עובדים השתמשו במערכות CRM דומות בחברות הקודמות בהן היו מועסקים, בחברה החדשה הם יצטרכו להתמודד עם המון התאמות שבוצעו במערכת. כמו כן, יש מערכות HR שצריך לדווח בהן שעות נוכחות או החזר הוצאות. עובדים המגיעים לחברה החדשה, מקבלים הלם מהמערכות אותן הם צריכים ללמוד להפעיל. בפלטפורמה שלנו ב-WalkMe, יש לנו פתרון המתאים לעובדים חדשים, אשר עוזר להם להשתמש במערכות ללא צורך בלמידה, להגדיר אותן לשימושים האישיים שלהם וללמוד על הנהלים של החברה".
כיצד הטכנולוגיה שלכם עובדת?
"WalkMe היא חברה סופר טכנולוגית, שכבר הגישה 13 פטנטים, כאשר 5 מהם התקבלו (בין היתר, פטנטים הקשורים להבנת ממשק משתמש גראפי). אנחנו מציעים שכבה המופיעה מעל האתר, אפליקציות או תוכנה. מדובר בתהליך מורכב, אשר דורש מאיתנו להיות מחוברים למערכות שבמקור לא היינו אמורים להיות מחוברים אליהן ומבלי שנפריע להן. כמו כן, יש לנו גם צ'אט בוט, אשר יודע לבצע פקודות אותן המשתמשים מכתיבים לו. עבור כל הטכנולוגיות האלו, אנחנו משתמשים בשירותי המיחשוב בענן של אמזון ווב סרוויס AWS, למשל, אנחנו משתמשים ב-Amazon Kinesis לאיסוף, עיבוד וניתוח נתונים המוזרמים אלינו בזמן אמת, Amazon Redshift מספק לנו בסיס נתונים גמיש עם יכולת AI עבור ניתוח כמויות מידע גדולות המגיעות אלינו מהמשתמשים".
ציינת קודם בקשות של WalkMe לפטנטים על טכנולוגיה להבנת ממשק משתמש גראפי (GUI). אתה יכול להרחיב על זה?
"DeepUI היא טכנולוגיה שלנו היודעת להבין ממשקי משתמש גראפיים, למשל באתרי אינטרנט. באמצעות DeepUI, אנחנו יכולים לדעת אם אנחנו אומרים למשתמש מהו המקום הנכון שהוא צריך ללחוץ עליו בממשק. למשל, ברגע שאתר או אפליקציה מעלים גרסה חדשה, יכול להיות שהכפתור שאנחנו רוצים לבקש מהמשתמש ללחוץ עליו נמצא עכשיו במקום אחר. הגענו למצב שהטכנולוגיה שלנו מבינה את הממשק הגראפי ברמה אנושית, כך שאנחנו יכולים לזהות בין היתר את שורת החיפוש והתפריטים בדיוק כמו בנאדם. הטכנולוגיה הזאת מאוד חשובה, כי היא מאפשרת ללקוחות של WalkMe לבנות את ההדרכות שלהם בצורה קלה וזה חוסך להם תחזוקה של פתרונות ההדרכה".
איך הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויס AWS עזרה לכם בפיתוח המוצר?
"אנחנו משתמשים בשירותים רבים של אמזון ווב סרוויס AWS עוד משנת 2011, מהתקופה שהקמנו את WalkMe. השימוש בטכנולוגיית ענן שהיא Scalable, בעצם נתנה את האפשרות ל-WalkMe לגדול מחברה קטנה שישבה בדירת חדר, לחברה המעסיקה 850 עובדים ויש לה מיליארד משתמשים. שירותים כמו Amazon EC2 שסיפק לנו כוח מיחשוב למוצר שלנו או האחסון בענן Amazon S3, אפשרו לנו להתחיל בקטן ולגדול כל הזמן, מבלי להשקיע בשרתים משלנו ועובדים שיתפעלו אותו".