שבת , אוקטובר 5 2024
Home > 3D > לנווט בעולם שמשתנה במהירות: 15 מגמות שיעצבו את עתיד היצרנים עד 2030.

לנווט בעולם שמשתנה במהירות: 15 מגמות שיעצבו את עתיד היצרנים עד 2030.

פסקל דלוז CEO

העולם משתנה ומתפתח ונשאלת השאלה כיצד תהליכי הייצור מתאימים את עצמם לעולם מחובר ומהיר. בעבר, אסטרטגיית הייצור הרווחת היתה כל כולה תגובה לדרישות השוק.
הימים האלה חלפו, תודות לטכנולוגיות, המאפשרות חדשנות ויצירתיות, שעד לא מזמן אפשר היה רק לדמיין ומאפשרות ליצרנים ליזום ולהוביל את הדרך שבה מוצרים מיוצרים, ואת האופן שבו אנו משתמשים בהם.

על רקע זה, פירסמה לאחרונה חברת דאסו סיסטמס את 15 המגמות התעשייתיות שצפויות לעצב את הדרך שבה מוצרים מיוצרים ונצרכים – מכאן ועד 2030. מגמות אלו כוללות מעבר מאסטרטגיית תגובה לאסטרטגיה פרואקטיבית, אימוץ חדשנות וקיימות, דיגיטליזציה ובינה מלאכותית, ייעול התפעול ואימוץ מודלים עסקיים חדשים, המבוססים על שיתוף, שרשרת אספקה יעילה ומטפחים כושר הסתגלות לצד שגשוג.

מסר מרכזי שעולה מן הרשימה שהתפרסמה מדבר על הצורך של יצרנים להסתגל לעולם המשתנה במהירות ולהניע חדשנות וצמיחה בעשור הבא. כדי לקדם כלכלה מעגלית ולהפוך אותה למציאות וכדי לאמץ מודלים עסקיים מבוססי אקוסיסטם היצרנים חייבים להיות "צעד לפני המחנה" כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים.

מגמה בולטת נוספת ברשימה, היא המעבר לייצור בר קיימא. הדרישה של צרכנים למוצרים שמיוצרים מתוך אחריות חברתית וסביבתית, הולכת ומתגברת. משמעות הדבר היא שהיצרנים חייבים לנקוט בגישה הוליסטית יותר לייצור ולהביא בחשבון את מחזור החיים המלא של מוצר, מהתכנון דרך השימוש ועד לרגע שיהפוך לפסולת. אימוץ התפיסה של כלכלה מעגלית יסייע ליצרנים לספק מוצרים שתוכננו מראש לשימוש חוזר, לתיקון ולמיחזור ובסופו של דבר לצמצם את כמויות הפסולת שהם מייצרים ולמזער את השפעתם על הסביבה – לכל אורך חיי המוצר.

מגמה נוספת שמופיעה ברשימה מדברת על הצורך של היצרנים להתחבר לדיגיטליזציה, כולל פרוטוטייפ דיגיטלי, סימולציה, אינטיליגנציה מלאכותית והאינטרנט של הדברים (IoT).

טכנולוגיות דיגיטליות משנות את הדרך שבה מוצרים מעוצבים, מיוצרים ומתוחזקים. יצרנים שיאמצו את הטכנולוגיות האלה יוכלו לייעל את האופרציה שלהם, לצמצם עלויות ולשפר את איכות ואמינות המוצר.

אבל דיגיטליזציה מחייבת את היצרנים להיות ערוכים לאמץ גם מודלים עסקיים חדשיים. מודלים מבוסס אקוסיסטם, למשל, כוללים עבודה שיתופית עם ספקים, לקוחות ושותפים אחרים בשרשרת הערך – כך ניתן ליצור שרשת אספקה אינטגרטיבית ויעילה יותר. זה מצריך שינוי בדרך שבה תופסים את העסק ולא מעט נכונות לשינוי.

התעשיה היצרנית נמצאת בנקודת מפנה, בה היצרנים צריכים להיות אלה שמובילים את השינוי, מעצבים מחדש את הדר שבה מוצרים נוצרים ומנווטים בתוך סיטואציה ללא ודאות.
היכולת להסתגל לשינוי ולהגיב במהירות, תוך אימוץ 15 המגמות התעשייתיות הנזכרות ברשימה של דאסו סיסטמס היא שתעשה את ההבדל, ותגדיר את העסקים שיצמחו וישגשגו במציאות המשתנה, יהפכו את האופרציה שלהם לחסינת עתיד ויפתחו עידן חדש של חדשנות.

About מאיר עשת

Check Also

חברת ההנדסה האיטלקית VLP and Partners משתמשת בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס לניהול פרויקטים אדריכליים מורכבים.

פלטפורמת 3DEXPERIENCE בענן מאפשרת וירטואליזציה של ידע ומיומנות ומשפרת יעילות ושיתוף בפרוייקט בעלי העניין בפרוייקט …

נגישות