שבת , נובמבר 16 2024
Home > גיימינג > תעשיית הגיימינג משגשגת בקורונה וסטארט אפ ישראלי מככב בה

תעשיית הגיימינג משגשגת בקורונה וסטארט אפ ישראלי מככב בה

מאז שמגפת הקורונה שיתקה את העולם והכריחה אנשים להישאר בבתים, ענף הגיימינג הפך אפילו ליותר פופולארי. לצד ההצלחה של קונסולות המשחק המסורתיות ומשחקי הקז'ואל בסמארטפון, קיבלה תאוצה קטגוריית ההייפר קזו'אל. קטגוריה זאת מציעה משחקים לא ארוכים, קלים להבנה וחינמיים. אחד המשחקים הפופולאריים בקטגוריה הוא ASMR Slicing של חברת CrazyLabs.

CrazyLabs הוקמה בשנת 2010 על-ידי שגיא שליסר, המשמש כמנכ"ל. החברה הנמצאת במקום השלישי בעולם בטבלת חברות משחקי המובייל החינמיים מעסיקה 250 עובדים בישראל, מקדוניה, סין, גרמניה ואוקראינה. במהלך 2020 פתחה CrazyLabs שתי חממות למפתחי משחקים, בישראל ובהודו, אשר מטרתן לסייע לצוותי פיתוח להכנס לתחום וללמוד כיצד לפתח משחקי הייפר קז'ואל.

ערן חרס. צילום -CrazyLabs

ערן חרס, ה-CTO ב-CrazyLabs ישב לספר לנו על פעילות החברה.

לאיזה קהל אתם מכוונים את המשחקים שלכם?

"את המשחקים של CrazyLabs  משחקים נשים וגברים בכל הגילאים בכל מקום בעולם, לעומת משחקי מובייל אחרים, הפונים לקהל קטן וספציפי, המשחקים שלנו מתאימים לפלח הכי גדול של אוכלוסיית משתמשי הטלפון הנייד, וכל אחד יכול למצוא משחק שמתאים לו. בנוסף, כיון ש-CrazyLabs  היא גם מפיצה של משחקי מובייל, אנחנו עובדים עם מגוון ענק של צוותי פיתוח ושל מפתחי משחקים עצמאיים מסביב לעולם, במטרה לעזור להם להפיץ את המשחקים שלהם ולהגיע למקום הראשון בחנויות האפליקציות".

אתה יכול לספר מהם המשחקים הכי פופולאריים שלכם?

"הראשון הוא משחק בו מסדרים ציפורניים – Acrylic Nails. המשחק הזה יצא לפני 3 חודשים וכבר חצה את רף ה-40 מיליון הורדות (על פי נתוני חנויות האפליקציות). המשחק השני הוא  Tie Dye המתמקד ביצירת פריטי לבוש צבעוניים בסטייל המוכר שחזר לאופנה בקיץ האחרון ולא עוזב. Tie Dye יצאבחודש יוני האחרון וכעתחצה את רף ה-70 מיליון הורדות. יש עוד המון משחקים אבל אם צריך לבחור רק עוד אחד שיצא השנה, הבחירה שלי היא  ASMR Slicing אשר מתקרב בצעדי ענק ל-70 מיליון הורדות, ומוכיח שלחתוך חול קינטי זה משהו שמרגיע לא רק קהל העוקבים אחר הטרנד ביוטיוב והטיקטוק".

מה מיוחד במשחקים שאתם מפתחים ב-CrazyLabs?

"המשחקים שלנו מתאימים גם למי שלא שיחקו אף משחק מעולם ולא רואים עצמם כגיימרים בכלל. אחת המטרות שלנו, היא שכל מי שמשחק במשחק שלנו, יוכל להבין בתוך 3 שניות כיצד לשחק. בשנים האחרונות, עם צמיחת ז'אנר ההייפר קז'ואל, למדנו כיצד לייצר משחקים שכולם אוהבים, איך לעשות גיימיפיקציה לכל תמה ולכל רעיון, וכיצד לקחת טרנדים מובילים וליצור להם משחקיות מובנית שעושה חשק לשחק, אבל מאפשרת גם לעצור אם צריך, ולהמשיך מאוחר יותר".

איך הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויס AWS עזרה לכם בפיתוח המוצר?

"הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויס AWS סייעה לנו באופן משמעותי בכל הנוגע לפיתוח מגוון רחב של תשתיות, אשר מאפשרות לנו לנהל, לתחזק, לתפעל ולנטר את המוצרים שלנו. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות אופטימיזציה של כל תהליכי הבקרה והתפעול של המערך הנרחב שלנו, שכולל בתוכו מאות משחקים עבור מאות מיליוני שחקנים בכל העולם".

באילו שירותים של אמזון ווב סרוויס AWS  אתם משתמשים במערכת שלכם ואיך הם עוזרים לכם?

"CrazyLabs מפתחת מגון רחב של טכנולוגיות על מנת להתמודד עם האתגרים שלה, ולצורך כך משתמשת במגוון רחב של תשתיות ושירותים של אמזון ווב סרוויס AWS. בין השאר אנחנו משתמשים בשירותי ביג דאטה, ופתרונות לאוטומציה של הבדיקות שלנו. בין השירותים, אני יכול לציין את AWS Lambda ו-EKS המאפשרים להריץ שירותי ענן ותהליכי אוטומציה באופן סקיילאבילי באפליקציות ושירותים שונים, Amazon Athena המאפשר לנתח מידע בשירות האחסון Amazon S3 וגם Amazon Relational Database Service (RDS) המציע יכולות התקנה וניהול של מאגר מידע בענן. בנוסף, אנחנו עובדים עם AWS Device Farm – סביבה בה אפשר לפתח ולבדוק אפליקציות על מגוון גדול של סמארטפונים ודפדפנים וגם Amazon RedShift שהוא Data Warehouse המאפשר לתשאל פטה-בייטים של דאטה".

About מאיר עשת

Check Also

MSI משיקה בישראל את Claw – קונסולת הגיימינג הניידת החזקה בעולם

לראשונה בעולם – קונסולת גיימינג ניידת המופעלת באמצעות מעבדי Intel Core Ultra!  24 במרץ 2024, ישראל …

נגישות