בפס הייצור של הפיאט 500 שולבו הקובוטים במספר משימות לביצוע מגוון תפקידים: בדיקת אטימת דלתות המכוניות בפני רטיבות, הרכבת הגג ה׳רך׳ ווידוא ויזואלי שהוא בוצע כיאות וגם הרכבת אביזרים כדוגמת מגני בוץ
הפועלים על פס הייצור שמרכיבים את הפיאט 500 החשמלית החדשה, במפעלי החברה בהולנד, כבר התרגלו ל׳חברים׳ החדשים שלהם – 11 קובוטים (רובוטים שיתופיים) של חברת Universal Robots. סיבה אחת להכנסת ה׳פועלים׳ החדשים: לטובת הליכי ההרכבה ובדיקות האיכות נדרש המפעל לאמץ טכנולוגיות אוטומציה חדשות כדי לענות על סטנדרטי איכות . סיבה שנייה נבעה מגיל העובדים הגבוה, שנאלצו להתמודד עם אתגרים ארגונומיים לא פשוטים ודי מתישים. הפתרון: קובוטים.
בפס הייצור של הפיאט 500 שולבו הקובוטים במספר משימות לביצוע מגוון תפקידים: בדיקת אטימת דלתות המכוניות בפני רטיבות, הרכבת הגג ה׳רך׳ ווידוא ויזואלי שהוא בוצע כיאות וגם הרכבת אביזרים חיצוניים, כדוגמת מגני בוץ.
״כדי לרכך את כניסת הקובוטים לעבודה, בשלב הראשון הכנסנו אותם לחדר האוכל של העובדים. הם תוכנתו להגיש לעובדים כוסות מים בזמן הפסקות הצהריים והתקבלו מאוד יפה״, אומר לואיג׳י בארביירי, מנהל האתר. ״ככה העובדים הבינו כמה הרובוטים בטוחים ועל הדרך להתגבר על עוד כמה דעות קדומות ומייד אחר כך עברנו לתכנות המלא על הפס החם״.
״אוטומציה של עבודות הרכבה באמצעות אוטומציה ׳שיתופית׳ מבטיחה סביבה טובה יותר עבור עובדים קיימים, אנושיים״, אומר חיים זכרמן, מנהל תחום אוטומציה ורובוטיקה בחברת S-PAD, נציגת Universal Robots בישראל. ״את בני האדם ניתן לשחרר מביצוע משימות לא-ארגונומיות החוזרות ונשנות שגורמות לפגיעות פיזיות, כמו למתח נפשי מצטבר, לטובת הפנייתם למגוון משימות בעלות ערך מוסף רב יותר, בו יש יתרון ליד ולמוח האנושי ״.
סרטון:
אודות Universal Robots
Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל. הכנסות החברה בשנת 2019 עמדו על 248 מיליון דולר. למידע נוסף: www.universal-robots.com