יום ראשון , נובמבר 17 2024
Home > גיימינג > ENTERTAINMENT > לנפוש בגאווה, להתנהל בביטחון: חברת Booking.com חושפת את חוויית התיירות של הקהילה הגאה הישראלית בשנת 2023

לנפוש בגאווה, להתנהל בביטחון: חברת Booking.com חושפת את חוויית התיירות של הקהילה הגאה הישראלית בשנת 2023

בעיצומו של חודש הגאווה הבינלאומי, חברת Booking.com חושפת את המחקר המקיף ביותר שערכה עד היום בנושא תיירות גאה. הנתונים חושפים את החשש הגובר בכל הקשור לביטחון אישי, ואיך תמיכה אקטיבית של ענף התיירות בקהילה הגאה עשויה לתרום לעלייה ברמת הביטחון של התיירים והתיירות

  •  78% מהתיירים הישראלים השייכים לקהילה הגאה מציינים שביטחון ורווחה נפשית הם שיקולים הכרחיים עבורם בבחירת יעד לנסיעה (עלייה מ-50% בשנת 2022)
  • בניגוד לתחושות פחד וחוסר ביטחון, 65% מהנשאלים הישראלים מרגישים שההשתייכות שלהם לקהילה הגאה דווקא תורמת לתחושת הביטחון שלהם כתיירים (עלייה מ-53% ב-2022)
    קרדיט ניב קנטור

 תל אביב, 7 ביוני 2023: כחלק מהמשימה של Booking.com לעזור לכולם ולכולן לחוות את העולם, ולא משנה את מי הם אוהבים או איך הם מגדירים את עצמם, החברה מציגה היום את המחקר המקיף ביותר עד כה בנושא תיירות של הקהילה הגאה, החושף לצד התקדמות עקבית בכמה תחומים, גם נסיגה מסוימת שנרשמה בכל הקשור לחוויית התיירות של הקהילה. למרות שבענף התיירות גוברת ההכרה במגוון ובהיקף החוויות של תיירות ותיירים מהקהילה הגאה, רבים מהם עדיין ממשיכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים, ועניין הבטיחות האישית חוזר לקבל מקום מרכזי: 78% מהתיירות ומהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה העידו שהם חייבים לקחת בחשבון את תחושות הביטחון והרווחה הנפשית שלהם כשהם בוחרים יעד לנסיעה – עלייה משמעותית לעומת 50% בשנה שעברה. העלייה הזו קיימת גם אצל מי שהזדהו בסקר הגלובלי כאינטרסקס (90%), ג'נדרפלואיד (90%), נשים טרנסיות (89%) וגברים טרנסים (87%).

קרדיט יח"צ BOOKING.COM

המחקר המקיף נערך בקרב 11,555 תיירים ותיירות מהקהילה הגאה מ-27 מדינות וטריטוריות מרחבי העולם, והוא מצביע על כך שגופי תקשורת העוסקים בתיירות, ספורט, לייף סטייל, רכילות, סלבס ומוזיקה, התמקדו גם בחקיקה ובהשקפות מפלות והפכו אותן לנושאים מרכזיים, שמשפיעים גם על השיקולים בתכנון חופשה. 62% מהנשאלים הישראלים הודו שלמחלוקות בחדשות סביב נושאים כמו יחס, אפליה ואלימות כלפי אנשים שמזדהים כלהט"ב, הייתה השפעה גדולה על בחירת היעד שלהם.

 מהפכה בנסיגה

המציאות הזו היא למעשה נסיגה לאחור והיא באה לידי ביטוי בכך שהביטחון האישי הפך לנושא בולט יותר בקרב הקהילה הגאה, בהקשר של תכנון נסיעות וטיולים, ובמיוחד בקרב טרנסג'נדריות וטרנסג'נדרים. ברחבי העולם יש עדיין 64 מדינות שבהן מערכות יחסים חדמיניות הן בניגוד לחוק – כולל 11 מדינות שבהן קיים עונש מוות. יעדים כאלה לא באים בחשבון עבור רוב התיירות והתיירים מהקהילה הגאה, למרות שבחלקם מתקיימים אירועים בינלאומיים גדולים. כמעט שני שליש (61%) מהנשאלים הישראלים העידו שיש יעדים שהם לחלוטין מחוץ לתחום עבורם. הנתון הזה עולה ל-74% בקרב תיירים ותיירות מהקהילה הטרנסית ברחבי העולם, שעל פי הדיווחים מתמודדים עם שיעור גבוה יותר, באופן לא פרופורציונלי, של אפליה ואלימות ברחבי העולם. גם אחרי הזמנת הנסיעה, התיירות והתיירים הגאים הישראלים נשארים ערניים – 49% ביטלו נסיעה במהלך השנה האחרונה אחרי שראו שביעד אין תמיכה במי שמזדהים כלהט"ב.

אפליה היא עדיין מקור עיקרי לדאגה בכל הקשור לחוויית התיירות בכללותה ו-69% המשיבות והמשיבים הישראלים העידו שחוו אפליה במהלך נסיעה:

קרדיט יח"צ BOOKING.COM
  • 27% מהנשאלים הישראלים שיתפו שהתייחסו אליהם באופן סטריאוטיפי.
  • 26% מהנשאלים הישראלים העידו שתיירים אחרים בהו בהם, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית.
  • מספר די דומה של נשאלים ישראלים (23%) סיפרו שחוו מקרים דומים, מצד התושבים המקומיים.
  • 22% דיווחו שחוו איומים מצד גורמי אכיפת החוק המקומיים.

עבור הקהילה הטרנסית, לחוויית התיירות יכולות להתלוות בעיות נוספות, כמו מקרים שבהם אין התאמה בין הזהות המגדרית, השם או המראה לבין מה שמופיע בדרכון. 65% מהנשאלים הישראלים הודו שהזהות הלהט"בית השפיעה על המראה שלהם במהלך טיול או חופשה, למשל בבחירת הלבוש והאיפור.

חופשות וטיולים יכולים לתת תחושה של חופש וביטוי עצמי, אבל רבים מקהילת הלהט"ב לא יכולים לחוות את התחושה הזו באופן מלא. רבע מהנשאלים הישראלים העידו כי חשו צורך לשנות את ההתנהגות שלהם כדי להימנע משיפוטיות או מאינטראקציות מביכות עם אנשים אחרים (עלייה מ-16% בשנת 2022), בעוד שכשליש (31%) מהמשיבים הישראלים הרגישו שהם צריכים לשנות את המראה שלהם כדי להימנע מחוויות כאלה (עלייה מ-14% בשנת 2022). הנושא הזה משפיע בעיקר על הדור הצעיר יותר – %29 מהתיירות ומהתיירים הישראליים הגאים בדור ה-Z מרגישים צורך לשנות את ההתנהגות שלהם, ו-34% מרגישים צורך לשנות את המראה החיצוני.

גם בנסיעה ליעדים שתיירים גאים מרגישים שיש בהם מספיק חוקים המגינים על הזכויות שלהם, רבים עדיין מרגישים חוסר נוחות במהלך שלבים שונים של הטיול – והתחושה הזו מתגברת במקרים מסוימים כשמדובר במדינות שבהן אין חקיקה מספקת בנושא. לדוגמה:

 

  תיירות ותיירים מהקהילה הגאה שמרגישים חוסר נוחות במדינות שבהן יש חקיקה מספקת: תיירות ותיירים מהקהילה הגאה שמרגישים חוסר נוחות במדינות שבהן אין חקיקה מספקת:
במהלך בדיקות ביטחוניות בשדה התעופה 21% 23%
בזמן עצירת מונית ברחוב 20% 22%
בזמן ארוחה מחוץ למלון 15% 24%
בהצגת תעודה מזהה באירועים שונים 22% 33%
ביציאה לבילוי בשעה מאוחרת בערב 14% 31%
בהשתתפות בסיורים מודרכים יחד עם קבוצה של תיירים אחרים 21% 24%

 

הופכים את ההתנהלות הזהירה לתחושת ביטחון

בעוד שדאגה לביטחון האישי היא שיקול מכריע בבחירת היעד עבור ישראלים גאים לא מעטים (27%), יש עוד סיבות לנסוע ולטייל, וגם להן יש חשיבות גדולה. נופים וטבע (37%), אוכל מקומי טעים (33%) וחופים מצוינים(32%)  היוו גם הם גורמים חשובים בהחלטה לגבי היעד לגבי הנשאלים הישראלים.

למרות הסיפורים שבכותרות והאתגרים המתמשכים ביעדים רבים,  65%מהמשיבים הישראליים מרגישים שהחוויה שלהם כלהט"בים דווקא תורמת לתחושת הביטחון כתיירים (עלייה מ-53% בשנת 2022). מעודד לגלות שבכל הקשור לחוויות בחופשה, 75% מהתיירים הישראליים הגאים מרגישים ביטחון להשתתף בכל פעילות שירצו. רוב התיירות והתיירים מהקהילה הישראלית (כ-61%) העידו שיש סיכוי גדול יותר שיחפשו אטרקציות ופעילויות שמותאמות למי שמזדהים כלהט"ב. למשל, ב-Booking.com יש מגוון "פעילויות גאות" שזמינות לתיירות ולתיירים מרחבי העולם – החל מסיורי הליכה מודרכים ברחובות התוססים של רובע המארה בפריז או בשכונות אסאקוסה ושינג'וקו ניצ'ומה בטוקיו, ועד לסיור בניו יורק שמראה איך הקהילה הגאה עזרה להפוך את שכונת צ'לסי לאזור העירוני המשגשג שהוא היום.

חוויות תיירות חיוביות הופכות לנפוצות יותר ויותר, ואין ספק שהן מגדילות את תחושת הביטחון בקרב חברות וחברי הקהילה הגאה. שיעור עצום של 86% מהתיירות ומהתיירים הגאים הישראלים מספרים שהם חוו אינטראקציה חיובית כלשהי, במיוחד במקומות האירוח שבהם שהו:

  • 33% אמרו שקיבלו יחס ידידותי ומידע מועיל בהתכתבות עם מקום האירוח לפני ההגעה (עלייה מ-19% בשנת 2022)
  • 39% העידו שקיבלו רושם ראשוני נהדר כשהגיעו למקום האירוח, למשל כי הצוות היה ידידותי או כי הגישו להם משקה בקבלת הפנים (עלייה מ-21% בשנת 2022(

תמיכה פעילה בקהילה הגאה מצד ענף התיירות

לענף התיירות יש חלק משמעותי בשינוי היחס והגישה. 68% מהתיירים הישראליים הגאים מרגישים יותר בנוח לנסוע ולטייל, בזכות הגישה המכילה והסובלנית שהולכת ומתחזקת בענף. 71%  מהם נהנים מעצם החוויה של הזמנת הנסיעה.

ועדיין, המחקר מראה שיש עוד הרבה מה לעשות כדי לתת מענה לקהילה הגאה. אמנם מקובל לתת ייעוץ ומידע כללי על האזור במהלך הצ'ק-אין (כ-27% מהנשאלים הישראלים היו שמחים לקבל מידע שכזה), אבל זה נפוץ פחות לייעץ בנושאים ספציפיים לקהילה. כ-31% מהנשאלים הישראליים היו רוצים לקבל מידע על מצבה של הקהילה הגאה באזור, בנושאים כמו חוקים מקומיים, רגישויות דתיות וטיפים לגבי מקומות שאליהם אפשר ללכת ולהרגיש בטוחים.

יש צורך ברור בתמיכה של חברות התיירות וביישום של מדיניות סובלנית ומכילה כלפי תיירות ותיירים מהקהילה הגאה. המסקנות מתשובות המשיבים הישראליים בנושא זה הן:

  • 61% מהם בוחנים מותגים וחוויות מתחום התיירות לפני הנסיעה, כדי להבין מהי רמת התמיכה שהם מציעים לאנשים שמזדהים כלהט"ב.
  • 61% אמרו שיש סיכוי גדול יותר שהם יעדיפו להזמין נסיעה וחוויות שונות דרך מותגים שבבעלות אנשים מהקהילה הגאה, על פני כאלה שלא (עלייה מ-37% בשנת 2022).
  • 62% הסכימו שיש סבירות גבוהה יותר שהם יעדיפו חברות תעופה ומותגים עם מדיניות בנושא סובלנות והכללה (למשל, מדים אחידים לכל המגדרים).

מאז שהושקה ב-2021 , תוכנית Travel Proud של Booking.com מספקת הכשרה בחינם בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח, כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם יוכלו לגרום לכל האורחות והאורחים להרגיש רצויים, ולא משנה מאיפה הם מגיעים, את מי הם אוהבים או איך הם מזדהים. נכון לעכשיו, תוכנית ההכשרה זמינה באנגלית ובמספר שפות נוספות. כיום, יש ב-Booking.com יותר מ-24,000 מקומות אירוח מרחבי העולם – ביותר מ-7,030 ערים ב-118 מדינות וטריטוריות – שהם 'Proud Certified', אחרי שעברו הכשרה וקיבלו את תווית .’Travel Proud’

"אנחנו ב-Booking.com מאמינים שלכולן ולכולם יש זכות לחוות את העולם בדיוק כמו שהם. למרות שבשנים האחרונות יש התקדמות משמעותית מבחינת נראות, הבנה וקבלה של אנשים מהקהילה הגאה, ענף התיירות צריך לשאוף להיות מקור השראה שיוביל את תחום הסובלנות וההכלה, ולעזור לטפח סביבה שבה כולן וכולם יוכלו לשגשג וליהנות, גם במקומות קרובים לבית וגם בנסיעות ובטיולים בצד השני של העולם", אמר אלסנדרו קאלארי, מנהל אזור Booking.com".

מתודולוגיה:

*המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של יותר מ-11,555 תיירות ותיירים מהקהילה הגאה ב-27 מדינות וטריטוריות, כולל: ארגנטינה (209), אוסטרליה (608), בלגיה (206), ברזיל (508), קנדה (803), קולומביה (309), קרואטיה (206), דנמרק (201), צרפת (1,000), גרמניה (1,011), הונג קונג (204), הודו (403), ישראל (206), איטליה (602), יפן (407), מקסיקו (307), הולנד (511), ניו זילנד (209), סינגפור (210), ספרד (408), שבדיה (203), שווייץ (202), טאיוואן (205), תאילנד (210), בריטניה (1,004), ארצות הברית (1,003), וייטנאם (200). המשיבות והמשיבים הזדהו על-פי הגדרות דמוגרפיות כמו מין, מגדר ונטייה מינית. כדי להשתתף בסקר הזה, המשיבים גם היו צריכים להיות כאלה שמתכננים נסיעה ב-12 החודשים הקרובים. הסקר נערך אונליין במרץ ובאפריל 2023.

**המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 42,513 משיבים ומשיבות מ-33 שווקים (2,000 מארה"ב, 1,008 מקנדה, 2,000 ממקסיקו, 1,000 מקולומביה, 2,000 מברזיל, 1,000 מארגנטינה, 2,000 מאוסטרליה, 1,000 מניו זילנד, 2,000 מספרד, 2,000 מאיטליה, 2,000 מצרפת, 2,000 מבריטניה, 2,000 מגרמניה, 1,000 מהולנד, 1,000 מדנמרק, 1,000 משבדיה, 1,000 מקרואטיה, 1,000 משווייץ, 1,000 מבלגיה, 1,000 מאירלנד, 1,000 מפורטוגל, 1,000 מישראל, 2,000 מהודו, 1,000 מסין, 1,005 מהונג קונג, 1,000 מתאילנד, 1,000 מסינגפור, 1,000 מטאיוואן, 1,000 מווייטנאם, 1,000 מקוריאה הדרומית, 1,000 מיפן, 500 מאיחוד האמירויות). המשתתפים והמשתתפות בסקר היו בגיל 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים, מתכננים לנסוע שוב במהלך 2023, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. הסקר נערך אונליין בינואר ובפברואר 2023.

אודות Booking.com

כחברה בקבוצת Booking Holdings Inc.‎ (נאסד"ק: BKNG), המשימה של Booking.com היא לעזור לכולם ולכולן לחוות את העולם. באמצעות השקעה בטכנולוגיות שעוזרות להקל על תהליך ההזמנה והנסיעה, הפלטפורמה של Booking.com מחברת מדי יום בפשטות בין מיליוני תיירות ותיירים לבין חוויות בלתי נשכחות. למידע נוסף, עקבו אחרי ‎@bookingcom ברשתות החברתיות, או בקרו באתר globalnews.booking.com.

 

 

About מאיר עשת

Check Also

מליטא ועד פרו – Booking.com חושפת את שווקי חג המולד שעדיין לא ביקרתם בהם

חודש נובמבר בפתח וזוהי תחילתה של עונת שווקי חג המולד האהובים על הישראלים. כיכרות ומקומות …

נגישות