יום שישי , מרץ 29 2024
Home > חדשות > סקירות טכנולוגיות > סקירות חומרה > להדפיס בטוח: פתרונות אבטחה חכמים להדפסה העסקית

להדפיס בטוח: פתרונות אבטחה חכמים להדפסה העסקית

עסקים, קטנים כגדולים, העושים שימוש במדפסות במהלך הפעילות העסקית השוטפת, כבר הפנימו: חייבים לאבטח את המידע שעובר דרכן. המדפסות העסקיות מהדור החדש של ענקית ההדפסה Epson  מצויידות, מעבר לשלל התכונות לתגבור הפרודוקטיביות והחיסכון בזמן ובחשמל, במנגנוני אבטחה מהשורה הראשונה, כאלה שימנעו מגורמים עויינים גישה לניירת עסקית רגישה

יניב אמינוף. צילום דניל אסתרקין פוניה

מאת: יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה, Epson ישראל

בשנים האחרונות חלה קפיצת מדרגה בהתייחסות וברצינות בהן עסקים, קטנים כגדולים מתייחסים לבעיות אבטחה ולהיערכות אליהן. מיליוני שקלים מושקעים באמצעי אבטחה לרשתות תקשורת, לסמארטפונים, מחשבים ניידים ולשלל נקודות תורפה, אלא, שלעיתים, קל להתעלם מאמצעי אבטחה חשובים וחיוניים עד הכרחיים כשמדובר במכשירים הפועלים ברשת. מנהלי אבטחה ולו גם המנוסים ביותר לעתים נוטים ׳לשכוח׳ כי מדפסות רב תכליתיות, סורקים וכל מכשיר אחר המחובר לרשת, עלולים להיות חשופים לגורמים זדוניים שרק מחפשים ״כניסה״ לארגון ולסודותיו העסקיים.

המדפסות של היום מכילות אינספור תכונות ׳חכמות׳. כך לדוגמה, הן משולבות במערכות ניהול שמאפשרות גם לעסקים קטנים ובינוניים לנהל במרוכז מטלות הדפסה ארגוניות, להתחבר אליהן מרחוק – ולהדפיס ולצמצם עלויות הכרוכות בתהליך. הן כוללות מגוון תכונות של סריקה, צילום ופקס ובמדפסות המתקדמות יש כבר סריקה והדפסה לשרתים מבוססי ענן לטובת הגברת היעילות של העובדים מרחוק. זאת ועוד, בלא מעט מדפסות מהדור החדש יש אמצעי אחסון מקומיים דוגמת HDD ו-RAM ורבות אחרות משמשות כנקודות קצה במארגי IoT.

כל אלה מעלים פרודוקטיביות ומקצרים זמן, אך גם מהווים נקודות תורפה – ללא האבטחה המתאימה. מעבר לכך, גופים ישראלים שעובדים כיום מול שלל גופים בינלאומיים מגלים מהר מאוד כי עליהם להתמודד עם תקנות חדשות  – GDPR (חקיקת הגנת המידע הכללית), כאשר שימוש מרושל, אחסון נתונים או שימוש לרעה בנתוני לקוח שאינו הכרחי יכול לגרור ענישה.

כדי להיערך נכון לשמירה על המדפסות בעסק הקטן והבינוי מגורמים עויינים, יש להצטייד ברשימה של הנקודות שצריך לבדוק בכל רכישת מדפסת חדשה: אבטחה ברמת המדפסת, בין אם מדובר בחומרה או בתוכנה, ברמת הרשת אליה מחוברת המדפסת, השמירה על נתונים שעוברים במדפסת והפעלת סיסמאות מתאימות ועד ניהול והרשאות גישה לשימוש במדפסות הארגוניות ועד היכולת לעקוב מקרוב אחר מסלולי ההדפסות.

מזה שנים ש-Epson, מובילת שוק ההדפסה הארגונית, מפתחת מגוון מוצרים חכמים ומתקדמים שמסייעים לכל עסק לחלוק ולאחסן מידע חשוב, תוך חשיבה על שמירת המידע ומניעת נפילתו בידיים לא רצויות. 

המדפסות של Epson  ולמעשה, כל מדפסת WorkForce Pro שלEpson , בנויה על שלושה עקרונות ליבה:

  • אבטחת המוצר מהווה את הבסיס לאיכות.
  • פרטים ומידע לגבי אבטחה משותפים בצורה אקטיבית, לפיכך המשתמש מעודכן תמיד.
  • מתקיימת בחינה קבועה של פגיעויות כדי למקסם את ההגנה על המוצר.

Epson מבינה את חשיבות האבטחה המוטמעת בקו המדפסות העסקיות שלה. החברה מתאימה את תכונות המדפסות לסטנדרטי האבטחה המחמירים ביותר תוך עדכון מתמיד, מבצעת ניטור של נקודות תורפה ומספקת פתרונות מידיים להתמודדות.

נתונים מוגנים ורשתות מאובטחות מגיעים כסטנדרט בקו המדפסות העסקיות ובסורקים של  Epson כשהם כוללים שורה של תכונות אבטחה ששומרים על המדפסות מגורמים זדוניים והחשיבה על השמירה על הנתונים מתחילה עוד בשלב הקופסה: בכל קו המדפסות העסקיות, דוגמת מדפסת ה-WF-C21000, ניתן לנעול גישה למכלי הדיו, ניתן לנעול את הפאנל הראשי ומנהל המערכת יכול לקבוע מי מהמשתמשים יוכל לעשות שימוש במערכת. מעבר לכך, ניתן לקבוע נעילה אוטומטית לפאנל ואף לקבוע סיסמת גישה. נושאים נוספים שזכו לטיפול: פתרון לגישה מוגבלת ולפרטים מודפסים חסויים באמצעות פונקציית קוד PIN מאובטחת במדפסות ה- WorkForce Pro, שימוש בפרוטוקלי האבטחה מחמירים ביותר כולל  סינון כתובותIP , הצפנה הדיסקים ברמת AES256, גישה בסיסמה מאובטחת בעת עדכון ספר הכתובות של המדפסת, נעילה מרחוק מרחוק ואמצעי אבטחה מובנים לרשתות תקשורת.

אין ספק שאבטחת מדפסות וסורקים ארגוניים היא משימה חשובה ביותר, אך גם עדינה לא פחות… צריך לזכור לשמור על איזון נכון בין השמירה על הפרודוקטיביות העסקית לבין אבטחת ה-IT. יש להעריך מראש, טרם נקיטת פעולה, איזה אמצעים חיוניים ואיזה לא ולהקפיד על קונפיגורציה נכונה שלהם.

About מאיר עשת

Check Also

איך תחבר את המחשב המושלם לעיצוב גרפי של הצוות שלך?

מדוע בחירת המחשב הנכון חשובה לצוות שלך? בסביבת העבודה הדינמית של ימינו, שבה דרישות הפרויקטים …

נגישות