יום חמישי , אפריל 18 2024
Home > היי טק > רפואי וביו-מד > לראשונה בישראל במרכז הרפואי שיבא – מערכת MRI ירוקה ופורצת דרך, Ingenia Ambition 1.5T של חברת פיליפס, המאפשרת שימוש מינימלי בהליום

לראשונה בישראל במרכז הרפואי שיבא – מערכת MRI ירוקה ופורצת דרך, Ingenia Ambition 1.5T של חברת פיליפס, המאפשרת שימוש מינימלי בהליום

מערכת MRI של חברת פיליפס, Ingenia Ambition 1.5T

המערכת, הראשונה והיחידה בעולם, מאפשרת הפחתה דרמטית בשימוש בהליום נוזלי וכך – מפחיתה עלויות, מייעלת את התפעול וממזערת את ההשפעה הסביבתית המזיקה ועונה על האתגר של המחסור העולמי בהליום

מערכת ה-Ingenia Ambition מספקת יכולות הדמיית MR מובילות, שיפור תהליכי עבודה ושילוב של טכניקות סריקה חדשניות אשר מסייעים לקיצור זמן הבדיקה עד 50%  ללא התפשרות על איכות הבדיקות.

שילוב מגנט ה-BlueSeal המצריך 7 ליטר הליום נוזלי, לעומת כ-1500 ליטר במכשירים הקלאסיים, מאפשר להתקין את המכשיר כמעט ללא מגבלה בכל אזור בבית החולים. כיוון שהמערכת אטומה במלואה, לא נדרשת התקנת צינור אוורור. גם משקלה של המערכת החדשה כ-900 ק"ג פחות מהדגם הקודם – מפחית משמעותית את אתגרי המיקום ואת עלויות ההרכבה הנובעים משימוש במגנטים מסורתיים וכן, את עלויות התפעול והתחזוקה.

מימין: פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא; ג'ורג' בניאשוילי, טכנאי MRI ראשי; אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל; סלים בדר, טכנאי ראשי; ופרופ' אלי קונן, מנהל אגף הדימות בשיבא. קרדיט צילום: איציק בירן.

יתרון משמעותי נוסף למגנט הוא פתרון ה-Easy Switch, המאפשר להוריד את השדה המגנטי בקלות ועם מינימום השבתה במקרה חירום ו/או תקלה, בהשוואה למגנטים הישנים. כמו כן, תכונת ה-Smart Exam מאפשרת תכנון סריקה המבוצע באופן אוטומטי באמצעות בינה אדפטיבית, יכולת המאפשרת סריקה איכותית ומדויקת ללא תלות במפעיל.

לדברי אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל, "אין זה מפתיע שארגון מוביל וחדשני כשיבא הוא הראשון להשיק בישראל פתרון שהוא לא רק מוביל במובן הקליני, אלא גם פורץ דרך בכל מה שקשור לשמירה על הסביבה. החיבור בין 2 ארגונים פורצי דרך ומובילים כשיבא ופיליפס הוא חיבור טבעי שמבוסס על קשר ותיק של שנים רבות. אנו רואים בשיבא הרבה יותר מלקוח, אלא למעשה שותף לדרך".

לדברי פרופ' אלי קונן, מנהל אגף הדימות במרכז הרפואי שיבא, "המרכז הרפואי שיבא הינו הראשון בארץ ובין הראשונים בעולם לאמץ טכנולוגיה פורצת דרך בתחום האבחון והרפואה בכלל, תוך שיתוף פעולה עם חברה מובילה בעולם. הדבר יביא להרחבת זמינות בדיקת ה-MRI ואיכות השירות לכל מטופלי המרכז הרפואי שיבא. תחום הדימות בשיבא נמצא בחזית הטכנולוגית ומוביל ברמה הארצית והבינלאומית. שילוב טכנולוגיות חדשות מאפשר לנו, הרנטגנאים, לספק בדיקות מדויקות יותר ולקדם את הרפואה המתקדמת והטובה ביותר למטופלים".

אודות רויאל פיליפס

רויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), הינה חברה מובילה בתחום טכנולוגיות הבריאות, המתמקדת בשיפור בריאותם של בני האדם ומאפשרת תוצאות טובות יותר על פני הרצף הטיפולי, החל משמירה על אורח חיים בריא וטיפול מונע, ועד לאבחון, טיפול ופתרונות בריאות ביתיים. פיליפס ממנפת טכנולוגיה מתקדמת ותובנות קליניות וצרכניות עמוקות במטרה לספק פתרונות משולבים. מטה החברה ממוקם בהולנד. פיליפס הינה חברה מובילה בתחום ההדמיה הדיאגנוסטית, טיפולים מונחי תמונה, ניטור מטופלים ומידע רפואי, כמו גם בתחום פתרונות בריאות לצרכן הביתי. בשנת 2020 פיליפס הציגה מחזור מכירות של 19.5 מיליארד אירו והיא מעסיקה כ-82,000 עובדים. פעילות החברה משתרעת על פני מעל ל-100 מדינות ברחבי העולם. למידע נוסף בקרו באתר החברה: www.philips.com/newscenter.

About מאיר עשת

Check Also

שקט נפשי בעידן הדיגיטלי: דרכים יעילות להפחית לחץ

בעידן הנוכחות הדיגיטלית הבלתי פוסקת, היתרונות של תקשורת מיידית וגישה בלתי מוגבלת למידע מנוגדים למגוון …

נגישות