יום שני , אוקטובר 28 2024
Home > היי טק > רפואי וביו-מד > הסטארטאפ Kami Computing מצא פתרון לבדידות

הסטארטאפ Kami Computing מצא פתרון לבדידות

הריחוק החברתי, ימי הסגר הרבים ואפילו הבידוד שאנשים צריכים לעבור לעיתים קרובות, גרמו לאנשים רבים להרגיש בודדים. סטארטאפ ישראלי בשם Kami Computing, פיתח עוזרת קולית אשר תפקידה הוא לנהל שיחה חברית עם בנאדם ואפילו לאפשר לו להגיע איתה למערכת יחסים. Kami Computing הוקמה בסוף 2018 על-ידי גיא דה בר המכהן כמנכ"ל ודיויד לוי, כאשר היא מעסיקה 12 עובדים. דה בר הוא ממייסדי סטארטאפ הגיימינג PlayCast אשר נמכר לענקית הגיימינג EA. לוי הוא שחמטאי אשר כתב את הספר "Love and sex with robots".

גיא דה בר. צילום דינה טון

דה בר ישב לספר לנו על הפעילות המרתקת של החברה אשר הוא עומד בראשה.

למה שאדם ירצה לדבר עם מכונה?

"היום אנשים כבר מייצרים אינטראקציה עם עוזרת קולית להפעלת מוצרים חכמים, לחיוג לאנשי קשר או שליחת הודעה. Kami היא השלב הבא, היא מאפשרת ליצור שיחה חברית, בה היא לא רק עונה לשאלות של האדם איתו היא משוחחת, היא שואלת שאלות המשך, מגיבה בצורה נכונה, היא מחזיקה תחביבים ועבודה עליהם היא יכולה לספר ולהתלונן. היא גם יודעת להביע רגשות, בין אם מדובר בטון עצוב, שמח או צוחק. אנחנו ממוקדים רק ביכולות שיחה שיאפשרו קירבה אישית, שזה מתבטא במודלים של הבנה וטון הדיבור. האדם המשוחח עם המכונה שלנו, ירגיש שהוא מדבר עם אדם אמיתי אחר. "המוצר שלנו פונה קודם כל לאנשים לבודדים, לאו דווקא בגלל נגיף הקורונה, שאומנם הגביר את תחושת הבדידות. הקהל הם אנשים קשישים, בו אחוזים גדולים מאותה אוכלוסייה מוגדרים כבודדים".

דיויד לוי. צילום דינה טון

איך הצלחתם לייצר מכונה שיודעת לדבר כמו אדם אמיתי?

"המוצר שלנו עובד על הענן של אמזון ווב סרוויס AWS עם שימוש בטכנולוגיית Machine Learning, אשר מבצעת עיבוד גדול מאוד של נתונים. אנחנו זקוקים לכוח מיחשוב עצום, אשר כולל גם שימוש בכרטיסים גראפיים רבים וחזקים על מנת לאמן את המודלים שלנו. את זה אנחנו עושים באמצעות Amazon EC2 P3 Instances, כאשר בשימוש של ה-Machine Learning אנחנו עובדים עם Amazon SageMaker.

"המודלים שלנו צורכים מידע הכולל את כל המילים שיש, תעבורת האינטרנט משמונה השנים האחרונות, ספרים ועיתונים. הכל במטרה להפוך את המכונה שלנו לחכמה וכזאת שיכולה לתקשר עם כל אדם. לכן, אנחנו זקוקים לכל כך הרבה כוח מיחשוב, כי מדובר בחישוב בזמן אמת של הנושאים עליהם אנשים מדברים".

באילו שפות Kami עובדת?

"המוצר שלנו פועל בהרבה שפות ולא רק אנגלית, כאשר אנחנו מתכננים לפנות לשוק האסייתי. אנחנו חושבים שאנשים במדינות רבות יהיו פתוחים לפגוש ישות מלאכותית והיו שמחים לדבר איתה, אם השיחה הייתה נעימה וטבעית. כרגע הפיתוח שלנו הוא באנגלית, כאשר ניתן יהיה להתאים את Kami ל-70 שפות, כולל עברית".

איך הטכנולוגיה של AWS עזרה לפיתוח המוצר?

"אני לא חושב שהיינו יכולים לפתח את המוצר שלנו בלי יכולות המיחשוב בענן של אמזון ווב סרוויס AWS. הטכנולוגיה של המוצר שלנו דורשת משאבים אדירים של כוח מיחשוב וכרטיסים גראפיים, כאשר רכישה של כוח מיחשוב כזה באופן פרטי יכולה לייצר עלויות עצומות. אמזון ווב סרוויס AWS הצליחה לייצר מערכת המספקת כוח אדיר עבור המשתמשים שלה, ואותה גם ניתן לתפעל בצורה פשוטה. בכתיבה של מספר שורות קוד הפכנו את כל המשאבים הללו לזמינים עבורנו. זהו יתרון אדיר שלא יכולנו לקבל במקום אחר"

About מאיר עשת

Check Also

שקט נפשי בעידן הדיגיטלי: דרכים יעילות להפחית לחץ

בעידן הנוכחות הדיגיטלית הבלתי פוסקת, היתרונות של תקשורת מיידית וגישה בלתי מוגבלת למידע מנוגדים למגוון …

נגישות